fallback

Пострадалите от „Дизелгейт“ имат право да претендират за щети

Съдът на ЕС обяви, че собствениците на засегнатите коли могат да искат обезщетение от производителя

Изминаха почти осем години от избухването на най-големият скандал в историята на автомобилната индустрия, но последствията от него продължават. През 2015 г. бе разкрито, че редица модели на VW Group са били оборудвани със софтуер, който фалшифицира данните за вредни емисии на NOx и CO2 по време на тестове за хомологация. По-късно стана ясно, че и други производители са използвали подобни методи.

Различни съдебни процедури доведоха до осъдителни присъди и милиони глоби за автомобилните компании. Сега обаче съдът на Европейския съюз постанови, че собствениците на засегнатите превозни средства могат да търсят обезщетение от производителите.

До това решение се стигна, след като в Германия частно лице подаде жалба срещу Mercedes-Benz с аргумента, че системата за обработка на отработените газове на неговия автомобил остава предимно неактивна в зависимост от външната температура. Искът на клиента беше отхвърлен от германските съдилища, но европейският съд реши, че той може да поиска обезщетение, както става в случай, че е получил дефектен автомобил.

„Купувачът на моторно превозно средство, оборудвано с незаконно устройство за отчитане, има право на обезщетение от производителя на автомобила, когато споменатото устройство е причинило щети на този купувач“, каза Съдът на ЕС в прессъобщение, обобщаващо решението.

Съдът счита, че законът установява „пряка връзка между производителя на автомобила и индивидуалния купувач на моторно превозно средство, за да се гарантира, че последният отговаря на съответното законодателство на Съюза“.

Следователно това решение проправя пътя за обезщетения не само в този случай, но и в останалата част на Европа. Съответно държавите-членки на ЕС трябва да бъдат наясно, че купувачът на такова превозно средство се ползва с правото на обезщетение от неговия производител.

Това означава, че заведените дела срещу производители почти сигурно ще започнат да се множат през следващите месеци. А съдилищата на държавите-членки на ЕС само ще трябва да определят размера на обезщетението.

fallback
  • #6
    Анонимен ( преди 1 година )
    Купи си противогаз.Тъкмо ще изглеждаш красив.
  • #5
    Анонимен ( преди 1 година )
    Очаквайте скоро електрогейт.Истината за канцерогенните батерии,неекологичните електрически автомобили и дебелите цени на електроенергията.
  • #4
    До долния ( преди 1 година )
    Рено меган почва от 80бона но какво са 20бона разлика за Дооният *** не влизал в час по мътматика оше от пръви клас
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    А останалите които още го дишаме този дизелгейт обаче видите ли дай 100к за смешни електрички като Рено Меган 4.20 метра сапунерка.
  • #2
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Хитър начин да обезщетят собственика с нова кола , за която ще плати ЕС ! Така ще вдигне вътрешното потребление .
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Нямат право.Всички им дишаме кюмюра на трошляците.
fallback
Последни