Американският производител Tesla разширява стратегията си за виртуални продажби в отдалечени места в Европа, където откри първия си дистанционен център за тест-драйв в Швеция.
Според туит, публикуван в Twitter акаунта на Tesla Europe, клиентите могат да резервират онлайн час на официалния уебсайт на компанията, след което да се обадят на телефонен номер, когато пристигнат в центъра. Представител на компанията ще отключи дистанционно избраното превозно средство и ще преведе клиента през целия процес за запознанство с колата, след което може да започне 30-минутно тестово шофиране – без представител на Tesla в автомобила.
Това позволява на американския производител на електромобили да предлага тестови шофиране с много малко служители на място, които трябва да се уверят, че колите са заредени и почистени. Но има и проблем с потенциално неправилно поведение на клиенти, които могат да повредят превозните средства, защото са без надзор.
Tesla постепенно прилага нова стратегия за продажби през последните няколко години в САЩ, където се отказва от присъствие на места с високи наеми като молове и търговски центрове към центрове за доставка. Освен това компанията започна да назначава виртуални съветници по продажби, които заменят консултантите в самите центрове. Те си общуват с потенциалните клиенти от разстояние.
Сега компанията разширява тази стратегия в Европа в опит да увеличи онлайн продажбите и допълнително да намали оперативните разходи. Нова стратегия трябва да помогне на Tesla да се утвърди сред лидерите на Стария континент.