Американската компания Tesla внедрява нов начин, с който да подобри комфорта при возене в седана Model S и кросоувъра Model X, когато пътната настилка е по-груба.
В публикация, споделена в Twitter, производителят на електромобили обяснява как анонимни данни от други коли могат да помогнат да се събере информация за пътните условия в определени райони и така да се манипулира адаптивното въздушно окачване, което е стандартно за тези два модела, информира Carbuzz.
По същество когато достатъчно автомобили Tesla засекат неравен участък от пътя, Model S и X могат автоматично да повишат височината, за да компенсират грубата пътна настилка.
По-евтините Model 3 и Model Y обаче са с по-базова настройка на окачването и нямат същите възможности като по-големите Tesla. Въпреки това от тези коли се извличат данни за условията на пътя и така всъщност от целия „флот“ на Tesla се събира информация и всички коли могат да допринесат за по-гладкото пътуване на по-големите Model S и Model X.
Адаптивното въздушно окачване на Tesla се различава от това на Mercedes S-Class, което се предлага с E-Active Body Control, който сканира пътя отпред чрез камери и прави корекции, ако е необходимо, допълва изданието.
Model S и Model X са най-старите настоящи превозни средства на Tesla, като първият дебютира през 2012 г., а вторият бе пуснат в продажба през 2015 г. Това е необичайно дълъг жизнен цикъл, така че за производителя става още по-важно да продължи да ги актуализира.