IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda заплашва да спре три модела и за закрие завод в Европа

Ако Евро 7 влезе в сила, чехите ще бъдат принудени да се откажат от Fabia, Scala и Kamiq

Ръководителят на продажбите на Skoda - Мартин Ян, обяви, че автомобилният производител ще трябва да предприеме сериозни действия, ако предложението за въвеждане на екологичния стандарт Eвро 7 в Европа не бъде преразгледано.


Skoda


„Ако новият стандарт бъде одобрен в сегашната си версия, тогава ще трябва да се откажем от производството на три модела - Fabia, Scala и Kamiq, и да затворим завод за производство на автомобили, в който работят три хиляди души“, заяви представителят на чешката компания, цитиран от Automotive News.

Skoda настоява за облекчаване на екологичните изисквания, в противен случай компанията няма да може да произвежда трите популярни модела. Факт е, че адаптирането на масовите модели Fabia, Scala и Kamiq към Евро 7 в сегашния им вид не е икономически изгодно за марката и тя ще трябва да се откаже от тях. А спирането им ще доведе и до затваряне на един от европейските заводи на компанията.

Новият екологичен стандарт Евро 7 трябва да бъде въведен през 2025 г. Според сегашната версия на законопроекта производителите на автомобили ще бъдат задължени да поддържат декларираните екологични показатели за 10 години или 200 000 километра. Тестовете също стават по-трудни – променят се температурният диапазон (от -10 до +45 градуса по Целзий), скоростта, надморската височина и други показатели.

При подобни условия автомобилните компании ще трябва да инвестират сериозно в адаптирането на задвижванията към новите норми и според експертите, похарчените пари няма да имат време да се изплатят преди въвеждането на пълна забрана за продажба на автомобили с ДВГ, която ще влезе в сила в Европа през 2035 г.

В момента Skoda произвежда Fabia, Scala и Kamiq в главния си завод в Млада Болеслав. Там се организира и сглобяването на на Octavia, Karoq и на електрическия Enyaq iV. Освен това чешкият автомобилен производител, който е част от Volkswagen Group, има заводи в Братислава (Словакия) и Квасини (Чехия).

Спирането на тези три модела ще бъде вторият сериозен удар по марката, която прекрати дейността си в Русия. Там Skoda също произвеждаше автомобили, като спирането на сглобяването и продажбите им до момента е струвало на компанията около 700 млн евро, разкри председателя на УС - Клаус Зелмер.


0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Е как ше зарежда на аванта ако зарядната станция е в гаража ми нали трябва да го разбие за да зареди ако е на обща зарядна се дели сметката на толкоея колкото всеки е консумирал.Когато си на работа ползваш зарядно в близост до твоята месторабота.
  • #15
    0 rate up comment 8 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    Ми гаражите вървят с апартаментите попринцип.Какво има да се разбирт паткоместа и гаражи няма основно пред соц панелките а те и без това имат ограничен живот близък до краят им и скоро ще ги бутат.
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А за редуването какво ме интересува дали през деня е свободна като съм на работа?
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И не на последно място при паркоместата какво пречи на комшията да се зарежда на аванта от твоята зарядна?
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако човека беше логично същество да. Но реално няма да стане. Един вход не може да седне да се разбере за изолиране на блока или ремонт на покрива дето директно касае всички, а ти искаш да се разберат за нещо което към момента би било от полза за 3-5 човека от блока. Новите комплекси като имат паркоместа и гаражи, това прави ли ги безплатни? Също те уверявам че няма по 1 паркомясто/гараж на апартамент. А има повече от 1 кола на апартамент. Отделно за ателиетата няма нищо предвидено.
  • #11
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Казвам че може и да си окабелиш гаража от енергото и да си турнеш зарядно устройство вътре.Там където мястото е малко не им пречи да се съберат и да си купят една две три зарядни станции пред блока и да си я поозват редувайки се.Три зарядни станции осигуряват зареждането на 12 автомобила които да се редуват сутрин следобед и вечер и през нощта.Освен това новите блокове и затворени комплекси се правят с подземни гаражи където има ток във всеки гараж и може да се сложи зарядна станция.
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до 9 ( преди 1 година )
    А от къде паркоместа за всички, че да си сложат металната кутийка? Също те да не са без пари? Паркоместата, където ги има и те започват от едни 20к лв. А този панел като от 2-3 страни има блокове зимата я генерира нещо я не. Лятото също няма да прави чудеса.
  • #9
    2 rate up comment 10 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Стига с тоя гараж бе сръвул има метални гаражи които и пред блока си моеш да инсталираш и вътре си го окабеляваш а може и панел да му турнеш.
  • #8
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Европа е изостанал континент.Спираме технологиите заради работни места.
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Ще имаш трифазен ток в гаража,докато не решат да ти го спрат едни алчни хора или да ти вдигнат цената на 2 лева киловатчаса.