fallback

Skoda заплашва да спре три модела и за закрие завод в Европа

Ако Евро 7 влезе в сила, чехите ще бъдат принудени да се откажат от Fabia, Scala и Kamiq

Ръководителят на продажбите на Skoda - Мартин Ян, обяви, че автомобилният производител ще трябва да предприеме сериозни действия, ако предложението за въвеждане на екологичния стандарт Eвро 7 в Европа не бъде преразгледано.

„Ако новият стандарт бъде одобрен в сегашната си версия, тогава ще трябва да се откажем от производството на три модела - Fabia, Scala и Kamiq, и да затворим завод за производство на автомобили, в който работят три хиляди души“, заяви представителят на чешката компания, цитиран от Automotive News.

Skoda настоява за облекчаване на екологичните изисквания, в противен случай компанията няма да може да произвежда трите популярни модела. Факт е, че адаптирането на масовите модели Fabia, Scala и Kamiq към Евро 7 в сегашния им вид не е икономически изгодно за марката и тя ще трябва да се откаже от тях. А спирането им ще доведе и до затваряне на един от европейските заводи на компанията.

Новият екологичен стандарт Евро 7 трябва да бъде въведен през 2025 г. Според сегашната версия на законопроекта производителите на автомобили ще бъдат задължени да поддържат декларираните екологични показатели за 10 години или 200 000 километра. Тестовете също стават по-трудни – променят се температурният диапазон (от -10 до +45 градуса по Целзий), скоростта, надморската височина и други показатели.

При подобни условия автомобилните компании ще трябва да инвестират сериозно в адаптирането на задвижванията към новите норми и според експертите, похарчените пари няма да имат време да се изплатят преди въвеждането на пълна забрана за продажба на автомобили с ДВГ, която ще влезе в сила в Европа през 2035 г.

В момента Skoda произвежда Fabia, Scala и Kamiq в главния си завод в Млада Болеслав. Там се организира и сглобяването на на Octavia, Karoq и на електрическия Enyaq iV. Освен това чешкият автомобилен производител, който е част от Volkswagen Group, има заводи в Братислава (Словакия) и Квасини (Чехия).

Спирането на тези три модела ще бъде вторият сериозен удар по марката, която прекрати дейността си в Русия. Там Skoda също произвеждаше автомобили, като спирането на сглобяването и продажбите им до момента е струвало на компанията около 700 млн евро, разкри председателя на УС - Клаус Зелмер.

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Безплатни са за Модел S и Х. Като даже и за новозакупените вече не са. А ти на зарядна станция ще спреш ли ако е 2-5кВ? Защото за 150кВ ще се искат инвестиции.
  • #25
    До 24 ( преди 1 година )
    На Тесла станциите са безплатни доколкото мие известно.Освен това много бензиностанции ще се превърнат в зарядни такива с увеличаване броя на ел колите например.Ето Тотал попна разпродаване на бензиностанциите си.
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    На кратко да ти кажа ДА повечето неща, които казваш на теория са възможни. НО, има едно много голямо НО - изискват много планиране и инвестиции. И който ги направи тези неща, ще иска да си избие парите и после да спечели от това. Това е бизнес и бизнеса се прави с цел ПЕЧАЛБА. Та ако не е твоя лична станцията под сегашния 1 лв/кВч я има я не.
  • #23
    До долния ( преди 1 година )
    Много фирми които са в градовете имат вътрешни дворове за България говорим което си е като вид паркинг.А и ако си в града и е толкова сжутано нищо не ти пречи да ползваш и метро много по бързо е а и не търсиш паркомясто.Цената е 22 ст на киловатчас за битов клиент сиреч в гаража ми зареждам на такава цена.Всичко е въпрос на сметка както карта за градския преценяваш колко го ползваш и от там си купуваш за ден месец година при елкарите е същото купуваш си карта за лоялен клиент и цената пада.
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    В момента Елдрайв и Финес на колко стотинки мислиш че купуват тока? А колко е на станцията?
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    За да има собствена сграда и паркинг фирмата явно е някоя фабрика. И е край града. Там нали се сещаш че не работят ИТ-та и инженери с по 3-4к лв заплата, а работници на поточна линия за по 1000 лв. Те дали имат 70к лв за електричка. А точно тези дето могат да си ги позволят работят в офиси в града. Там места за всички няма. Камо ли за фотоволтаици за всички. И обикновено фирмите не са собственици на сградите. А това означава че пак зависиш от прекупвач. И тия 22 ст на кв ще ги сънуваш само.
  • #20
    До долния ( преди 1 година )
    Значи жителите на панелки щат не щат ще трябва да ги напуснат защото ще ги бутат а това ще стане поради избосване на конструкцията така че няма да имат избор с електеичка или без.А ми ако човек има парите и е с кола и без да е електричка ще си купи гараж защото е удобно и спасява от кражби или вандалщини по колата.А и подземните гаражи пак ще бъдат купени тоест колите по външните паркоместа ще бъдат разредени и ще има повече свободно пространство.Там вече можеш да си турнеш един метален гара ...
  • #19
    До долния ( преди 1 година )
    Ми много просто виждаш на тая зарядна станция в кой часови диапазон кой колко е потреблявал и като не си бил ти е ясно.Нали има електромер все пак там.Като си на работа фирмата е вързана към енергото или си има собствени воотаици от там се окабеляват зарядни станции и зареждаш ако е към енергото струва 22 стотинки на киловатчас.Кое гориво е по евтино ами няма такова
  • #18
    до 16 ( преди 1 година )
    Говоря за парко местата. Като станцията е пред блока как ще контролираш кой да зарежда? Освен това един кара по 7-8к км на година друг кара по 20+к. Единия колко често зарежда и другия колко. Пък накрая по равно ли ще делиш. А ако зареждам на зарядна при работата ми, вече разчитам на доставчик на услуга и там цените ще са красиви като се навъдят електрички. Или ще зареждам на чужда станция и я платя я не?
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Отново - не са безплатни. Обикновени не си задължен да вземеш гараж, но и без това в затворените комлекси гаражите са ти по 25-30к ЕВРО. Към апартамент който и без това за 100 кв м започва от 150к евро. И и после искаш да ти останат пари за електричка. А като бутната панелките знаеш ли какво ще стане, като ти се вижда напълно ок? Жителите на панелките не са собственици на земята от долу. И ако ги бутнат хората остават на улицата.
fallback
Последни