Ръководителят на продажбите на Skoda - Мартин Ян, обяви, че автомобилният производител ще трябва да предприеме сериозни действия, ако предложението за въвеждане на екологичния стандарт Eвро 7 в Европа не бъде преразгледано.
„Ако новият стандарт бъде одобрен в сегашната си версия, тогава ще трябва да се откажем от производството на три модела - Fabia, Scala и Kamiq, и да затворим завод за производство на автомобили, в който работят три хиляди души“, заяви представителят на чешката компания, цитиран от Automotive News.
Skoda настоява за облекчаване на екологичните изисквания, в противен случай компанията няма да може да произвежда трите популярни модела. Факт е, че адаптирането на масовите модели Fabia, Scala и Kamiq към Евро 7 в сегашния им вид не е икономически изгодно за марката и тя ще трябва да се откаже от тях. А спирането им ще доведе и до затваряне на един от европейските заводи на компанията.
Новият екологичен стандарт Евро 7 трябва да бъде въведен през 2025 г. Според сегашната версия на законопроекта производителите на автомобили ще бъдат задължени да поддържат декларираните екологични показатели за 10 години или 200 000 километра. Тестовете също стават по-трудни – променят се температурният диапазон (от -10 до +45 градуса по Целзий), скоростта, надморската височина и други показатели.
При подобни условия автомобилните компании ще трябва да инвестират сериозно в адаптирането на задвижванията към новите норми и според експертите, похарчените пари няма да имат време да се изплатят преди въвеждането на пълна забрана за продажба на автомобили с ДВГ, която ще влезе в сила в Европа през 2035 г.
В момента Skoda произвежда Fabia, Scala и Kamiq в главния си завод в Млада Болеслав. Там се организира и сглобяването на на Octavia, Karoq и на електрическия Enyaq iV. Освен това чешкият автомобилен производител, който е част от Volkswagen Group, има заводи в Братислава (Словакия) и Квасини (Чехия).
Спирането на тези три модела ще бъде вторият сериозен удар по марката, която прекрати дейността си в Русия. Там Skoda също произвеждаше автомобили, като спирането на сглобяването и продажбите им до момента е струвало на компанията около 700 млн евро, разкри председателя на УС - Клаус Зелмер.