IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Bugatti боядисва по-дълго, отколкото други правят цели коли

За оцветяването на един автомобил са необходими 600-700 часа

Не е тайна, че всеки шедьовър, който Bugatti създава, се произвежда с най-голяма прецизност, но удивителното е, че са необходими 600-700 часа за създаването и нанасянето на боята на всеки един автомобил. Този процес, който е от осем слоя материал, е само една от многото причини автомобилите на марката да имат толкова висока цена.

 

Bugatti боядисване-1

 

Например за „скромния“ Chiron са нужни девет месеца от конфигурацията до доставката с над 1800 части, хирургически сглобени от 20 експерти. Това означава, че повече от месец е изразходван само за боядисване на колата. Това е същото време, което е необходимо на производителите на по-малко луксозни автомобили, за да сглобят 4 или 5 автомобила от началото до края, информира Carbuzz.

Процесът започва много преди боята да бъде нанесена, когато всеки панел се разглежда внимателно, за да се гарантира, че няма да има вдлъбнатини, които да повлияят на покритието по-късно. Марката наема свой собствен метролог (учен, специализиран в науката за измерванията) - Грегоар Халер-Майер, чиято единствена работа е да гарантира, че всеки панел е възможно най-перфектен.

 

Bugatti боядисване-3

 

След като всички се считат за перфектни, върху панелите се нанася първи слой грунд и се шлайфат до гладка и твърда повърхност, преди да се нанесе втори слой. Следва нанасяне и шлайфане на прозрачно покритие отново и отново толкова пъти, колкото е необходимо, за да де постигне идеално гладко покритие. Само този процес отнема над 100 часа работа, а след това идва боядисването. До неговото начало обаче са нужни поне 200 часа работа.

„Боядисването на суперавтомобил Bugatti изисква не само невероятен експертен опит, но и ангажираност и амбиция винаги да отговаряме на висококачествените стандарти на марката, седмица след седмица, кола след кола“, казва Саймън Ветерлинг, специалист по каросерията и боядисването на Bugatti.

Боята се нанася и след това екип от хора анализира всеки панел, за да се увери, че цветовете са абсолютно еднакви, или ако не е така, панелите се изпращат обратно за пребоядисване. Този процес може да бъде труден, благодарение на специалните цветове, които носят много превозни средства, различните характеристики на всеки автомобил и използването на различни повърхностни материали.

 

Bugatti боядисване

 

От Bugatti казват, че осигуряването на един и същи цвят на различни панели е голямо предизвикателство, тъй като те понякога боядисват метал, а понякога въглеродни влакна, така че техните майстори отделят време за усъвършенстване на всеки панел.

Работата обаче не е завършена, след като колата е боядисана. В продължение на четири дни автомобилът се полира до перфектен блясък в „най-всеобхватния процес на полиране в индустрията“, както го наричат от Bugatti. След това колата се разглежда в „светлинния“ тунел на компанията в продължение на часове чрез докосване и поглед, докато накрая боята на колата наистина се смята за завършена. Процесът е впечатляващ, граничещ с абсурда, но това се очаква за автомобили, които могат да достигнат осемцифрени цифри, добавя Carbuzz.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

0 от 500