Германската BMW Group официално потвърди пускането на изцяло електрическия iX2, който ще бъде ще бъде най-малкият електрически SUV на марката, информира TopElectricSUV, като цитира председателя на Управителния съвет - Оливер Ципзе.
Купе-кросоувърът BMW iX2 е проектиран за млади градски клиенти и ще се предлага на избрани пазари, сред които най-вероятно няма да е този на САЩ. BMW iX2 (BMW X2 Electric) се очаква да влезе в производство и да бъде пуснат в продажба в Европа до началото на 2024 г. и да е нишов модел, позициониран над iX1. И цената вероятно ще бъде малко по-висока именно от iX1 - първия чисто електрически малък кросоувър на баварците.
BMW Group разширява своята стратегия за задвижване „Power of Choice“, според която предлага четири типа задвижвания - конвенционални (бензин/дизел), plug-in хибридни електрически, захранвани с батерии чисто електрически и електрически с водородни горивни клетки към повече модели. В резултат на това BMW X2 ще се предлага като EV в следващото поколение. Очаква се обхват на WLTP от около 460 км. BMW Group планира да има 13 BEV или чисти EV в гамата си до края на 2023 г. и iX2 сред тези модели.
Рендерът на TopElectricSUV на BMW iX2 представя новия дизайн на марката към спортното и градско впечатление на X2 (на снимката горе). Дизайнерски елементи за заимствани от iX1 и BMW iX2 разполага с почти квадратна бъбрековидна решетка и има по-мускулест преден капак и фарове. Електрическото задвижване на BMW е загатнато със сини акценти върху броните, решетката и отстрани.
В предстоящия модел се очаква коефициент на съпротивление по-нисък от този на третото поколение X1 (0,27 Cd) и по-технологичен интериор с BMW Curved Display, състоящ се от напълно дигитален инструментален панел и централен екран върху извит дисплей от една част, BMW iDrive 8 OS, 5G свързаност и др.
Очаква се производственият BMW iX2 да заимства интериора от iX1 (на снимката горе). Арматурното табло ще има по-изчистен вид, като зоната от страната на водача ще бъде доминирана от BMW Curved Display. Очаква се BMW iX2 да включва типични за марката компоненти - спортен волан, извит дисплей (10,25 инча за дигиталния кокпит и 10,7 инча за централния екран на информационно-развлекателната система) и тънък панел за климатика.
BMW iX2 може да получи новата функция Welcome Scenario. Когато водачът доближи до три метра или по-близо до автомобила, ще бъде „приветстван“ със светлини. Вратите ще се отключват автоматично, когато разстоянието падне до около 1,5 метра. Извитият дисплей ще продължи поздрава с персонализиран прозорец за „добре дошли“, след като шофьорът влезе вътре.
Навигационната система BMW Maps ще бъде стандартна в конфигурации, оборудвани с BMW Live Cockpit Plus. В допълнение към данните за трафика в реално време ще се вземат предвид и местата за зареждане по маршрута.
BMW iX2 ще споделя същата модифицирана версия на архитектурата FAAR с iX1. Първоначално разработена за автомобили с ICE (X1, X2, 2 Series Active Tourer и др.), платформата FAAR е преработена, за да позволи 100% електрификация.
Очаква се BMW iX2 да се предлага в същите варианти като iX1 - xDrive30 AWD, който има 64,7 кТт/ч батерия и два двигателя, генериращи 308 к.с. iX1 осигурява максимален WLTP пробег от 440 км във варианта xDrive30 и благодарение на по-аеродинамичния корпус, iX2 трябва да се представи малко по-добре. iX2 ще може да се зарежда при 22 кВт (AC)/130 кВт (DC). Очаква се да последва вариант iX2 eDrive20 с един двигател, задвижващ предните колела.
ВMW iX2 ще се произвежда в Регенсбург (Германия), където се сглобява и iX1 от ноември 2022 г. Поръчките ще бъдат достъпни за европейските пазари в края на 2023 г.
BMW Group планира да предложи EV в 90% от днешните пазарни сегменти до края на 2023 г. и да увеличи този брой до 100% до 2030 г. Компанията си е поставила цел да преобразува повече от половината от годишните си продажби в EV до 2030 г.
В края на 2025 г. компанията планира да увеличи кумулативните продажби на своите електромобили (BEV) до два милиона единици. През следващите десет години (включително марките BMW, MINI и Rolls-Royce ) стремежът е да има десет милиона електромобила, захранвани с батерии, на пътя.