IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И Австрия е против забраната на ДВГ

Канцлерът Нехамер смята, че решението за опазване на околната среда е в иновациите и прогреса

Австрия е поредната държава, която се противопостави на подготвяната от властите в ЕС забрана за продажбата на нови автомобили с ДВГ от 2035 г. Австрийският канцлер Карл Нехамер, цитиран от Kronen-Zeitung, се обяви против тази забрана и допълва, че за него по отношение на съдържанието на целта за опазване на климата, въпросът е в начина и решението е в иновациите и прогреса. 

 

ДВГ срещу електричество

 

Според Нехамер е „грешка“ да се остави двигателя с вътрешно горене, защото тогава следва отказ от „предимството на ноу-хау“ и ще се влезе в нови зависимости. Зависимостта от Китай като производител на слънчеви панели, например, вече е основен проблем.

Наскоро министрите на транспорта на 7 държави – Германия, Италия, Чехия, Словакия, Полша, Румъния и Унгария се срещнаха в Страсбург, за да дискутират промени в забраната на ДВГ от 2035 г. Не само спирането на ДВГ провокира разделение на страните в ЕС. Новияат екологичен стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2026 г., също среща отказ от тези седем държави.

 

Евро 7 емисии

 

Австрия няма собствена автомобилна индустрия, но има много важни компании доставчици, като Magna Steyr в Грац, където се произвеждат и автомобили на други компании по договор.

Същевременно проучване, поръчано от Австрийският клуб за мобилност (ÖAMTC), показна настроенията на хората в страната относно планираната забрана за нови регистрации на автомобили с двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 г. Резултатът е следният: 65 процента са категорично против забраната на ДВГ, само 22 процента от анкетираните смятат такава идея за добра, а 13 процента не са решили.

 

Автомобили

 

Бернхард Визингер, ръководител на групата по интереси на ÖAMTC, казва: „Първото представително проучване в Австрия ясно показва, че няма мнозинство сред населението за забрана на ДВГ. Всъщност няма такова и в правителството и възниква въпросът защо министърът на транспорта иска да гласува за забраната на двигателите с вътрешно горене в Съвета на ЕС.“

 

 

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А за цената на ел срещу ДВГ - при луксозните вече за изравнени цените. Защо там електричките не са завладели пазара.
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Но не - като се вдигне на борсата цената на бензина се вдига моментално. Като падне ти казват ще свалим като изразходим скъпото гориво в резервоарите. А защо не забавиха вдигането докато изразходят евтиното?
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Първо чакай да се изравнят и тогава ще говорим. Повярвай ми много ще се радвам да се случи. Второ борса не борса, ако си на станция цената зависи от прекупвача и доставчик на услугата. Ако той реши ще е евтино, ако не - жалко за теб. Само от сега ще ти кажа че няма да реши от добро сърце да смъкне цената вместо да си вдигне печалбата. Нима на бензиностанциите цената мърда по часове според борсовата цена?
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма какво да си кривим душата, не 7 ами 27, дори 37 са против. В момента ДВГ няма смилсена алтернатива. Електрическите, не могат да заменят ДВГ все още от една страна, от друга, нямя как за 10-15г, всчки ДВГ-та да бъдат заменени с електрокари. За "обречените" - вижте какво глезльвци, родителите ви са доживели до години, които вие дай боже стгнете - въпреки индуст. революция, ДВГ, Чернобил, и т.н и са ви отгледали.. а вие сте едно "пази боже сляпо да прогледа".
  • #8
    1 rate up comment 10 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    За днес ли говориш или за 2035 година - след 12 г. за когато се отнася забраната? Защото още след две години се очаква цените на електромобилите да се изравнят с тези на ДВГ, а след това дори да станат по-евтини от ДВГ. А освен че ще са по-евтини, няма да им пада чак толкова бързо цената с остаряването, както на ДВГ. А при наличие на евтин ток на борсата и много зарядни станции, които през повечето време стоят свободни, може да е по-евтино да зареждаш навън през деня отколкото вкъщи нощем.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    хайде приключи тая работа да 2035та.. сега да помислят какво е разумно, а не е така да се плюнчат пръсти и сочат дати безумно.
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Какъв 3-ти клас бе селски цената на киловатчас е 22 стинки смешньо айде първо се научинда четеш преди да рипеш
  • #5
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Какъв 3-ти клас бе селски цената на киловатчас е 22 стинки *** айде първо се научинда четеш преди да рипеш
  • #4
    1 rate up comment 15 rate down comment
    НЕ МОЖЕ ДА ПРОДЪЛЖИ ( преди 1 година )
    Честито! Нафтаджиите току що обрекоха децата ни на СМЪРТ с мръсотията си!!!!!!!!!!! Ще има дйествия ответни, ооо да! Не си помисляйте, че ще оставим нещата така!!!
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако нямаш гараж, разликата в каското ти изяжда всяка надежда за икономия.