fallback

Volkswagen показа бъдещия „народен електромобил“

ID.2 all е просторен като Golf и евтин като Polo (ВИДЕО)

Дългоочакваният достъпен електрически автомобил на Volkswagen най-накрая е факт, макар и в концептуална форма, и е напълно различен от ID. Life, който дебютира през септември 2021 г. Нарича се Volkswagen ID. 2all и предлага първи поглед към бъдещото EV на марката, като се очаква през 2025 г. в Европа с базова цена под €25 000.

 

 

Ръководителят на компанията Томас Шафер каза, че външният вид на концепта ще се превърне в образец за бъдещите модели на Volkswagen. От снимките става ясно, че това е по-малко футуристичен концептуален автомобил, а по-скоро предпроизводствен вариант. Това е един от десетте нови електромобила, които производителят планира да пусне до 2026 г.

Компанията твърди, че ID.2all ще бъде просторен като Golf, но достъпен като Polo и благодарение на най-новата еволюционна платформа MEB Entry ще позволи да стане първият ID модел с предно задвижване.

 

 

Дизайнът на Volkswagen ID. 2all изглежда по-познат на почитателите на марката от ID. Life. Ще бъде ли ID с име Golf, когато стигне до производство? Това вероятно ще бъде така. VW потвърди, че работи и върху електромобил на цена под €20 000, вероятно близнака Cupra UrbanRebel.

Сега ID.2all е много важен за Volkswagen по две очевидни причини. Първият е търсена цена, която ще отвори огромен пазарен сегмент за VW, докато вторият е фактът, че ID. 2all е базиран на опростената електрическа платформа MEB Entry на Volkswagen Group за модели с предно задвижване.

 

 

От Volkswagen казват, че ID. 2all предлага „особено ефективно задвижване, батерия и технология за зареждане“. Моторът, разположен отпред, доставя 166 кВт (222 к.с.) - приблизително същата мощност, която има базов VW Golf GTI. Това позволява ускорение до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди.

Въпреки, че производителят не разкрива капацитета на батерията, се казва, че целевият пробег е до 450 км при тестовия цикъл WLTP. Съобщава се, че батерията може да се зарежда от 10 до 80 процента за 20 минути в станции за бързо зареждане с постоянен ток. Volkswagen ID. 2all също така предлага опцията за зареждане до 11 кВт у дома или в обществени AC точки за зареждане.

Размерите на Volkswagen ID. 2all са дължина 4050 мм, широчина 1812 мм, височина 1530 мм, а междуосието е 2600 мм. Неговият стил предлага визуализация на новия дизайнерски език на Volkswagen, който според шефа на дизайна Андреас Минд е „базиран на три стълба - стабилност, харесване и вълнение“.

Акцентите в стила включват „приятелското лице“ с LED светлинна лента с пълна ширина, изпъкнали калници, 20-инчови джанти за гуми 225/40 R20, които придават мощна стойка на автомобила, права линия на прозорците, скрити дръжки на задните врати и нов дизайн на C-колона, който напомня за първия Golf.

Интериорът също има ясен и прост дизайн с изчистено арматурно табло, два дисплея - 12,9-инчов централен сензорен екран с нова структура на менюто и 10,9-инчов цифров, както и голям панорамен люк.

 

 

Всички ID.2 също така разполагат с проекционен дисплей, отделен контролен панел на климатика под основния екран (с осветени бутони) и два големи интерфейса за индуктивно зареждане за смартфони на централната конзола.

Освен това концепцията въвежда нови електрически седалки с функция за масаж и нов мултифункционален волан. Многобройни USB-C интерфейси са разпръснати из цялата кабина, докато напълно използваем 230 V контакт може да се използва за захранване на по-големи устройства.

Благодарение на ефективната платформа MEB Entry, VW ID. 2all предлага значително повече вътрешно пространство от VW Golf. Багажникът има капацитет от 490 л, а със сгънати задни седалки (разделени 40:60) се увеличава до 1330 л. Когато облегалката на предната пътническа седалка също е сгъната, ID. 2all предлага непрекъсната товарна площ от 2,20 м.

 

 

Освен това ID.2 има правоъгълна кутия за вещи под пода на багажника, докато друга зона за вещи с капацитет от 50 л е под задната седалка. Това отделение може да побере устройства като лаптопи и таблети.

Въпреки, че е най-малкият ID модел до момента, производственият вариант ще бъде оборудван с техника от по-големите модели. Това ще включва най-новата версия на Travel Assist Level 2 ADAS, Park Assist Plus с функция за памет, IQ.Light LED матрични фарове, 3D LED задни светлини, обединени от хоризонтална LED лента, и ID.Light интерактивни светлинни сигнали за водача.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

fallback
  • #15
    carpe_diem ( преди 1 година )
    #13, ходи дишай на някой изкъртeн дизел от ауспyха аромата на маргаритки, щом ти е толкова полезен :D Ама за озона и за живота на хората за първи път чувам, че електромобилът ми е опасен, я обясни по-подробно, че злите производители на батерии и електромотори мълчат и нищо не казват... :D
  • #14
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Супер много ме кефи и се чудя защо... Май щото имахме голф 2, като бях малък (ок де, подрастващ) и сме обиколили България с него. Супер много акценти от ранните голфове, без да изглежда прекалено дървено, само малко :D А цената... еми eUp струва толкова, че и повече, така че ме съмнява доста. Сигурно някакво супер опоскано с миниатюрна батерия за тия пари, а нещо по-читаво ще е повече към 35-40К евро...
  • #13
    Класика ( преди 1 година )
    Бъдещето от затвора!!!Спешно трябва процес срещу всички подържащи най опасните за озона и живота на хората ел коли!
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Колкото можеш да си купиш Модел 3 за 30 хиляди долара толкова и това ще е 25к евро, а пък за Меган-а за 50к евро какво ми го хвалите този *** нещо да изтъкнете неговите предимство щото цената му е най-малки недостатък.
  • #11
    Стратегията ( преди 1 година )
    VW продължава стратегията да предлага все по-малко автомобил, за все повече пари!
  • #10
    До 8 ( преди 1 година )
    И 15 сантиметра дължина го прави 100 пъти повече кола така ли дори вътрешното пространство да е много близко за такава простотия много биха се смяли във Франция и Япония
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    Октавия 1 е 8 см по-тясна и 10 см по-ниска от този прототип
  • #8
    До долния ( преди 1 година )
    Е то и Мегана се прави в Испания ама е сто пъти по кола от това джудже
  • #7
    Нико ( преди 1 година )
    Невъзможно е да има 490 л багажник. 390 л може би, но 490- невъзможно. Колкото и нова да е платформата, колкото и да са оптимизирали всичко, няма как багажника, който е не само много по голям от 380л на Голф, а буквално се доближава до първата Октавия , която е с 520. Само че тя е с половин метър по-дълга и с 5 см по-широка. А изобщо не ми се коментират 20 инчовите джанти и всички ненужни асистенти. Ако на това му викаш народна кола.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    4 метра дълъг и 1.80 широк. И това наричат просторен??? То скоро това ще е Поло на цената на Голф, а не обратното! От ФВ много обичат да хващат клиентите за канарчета. Вижда се, че са понаучили нещичко от Тесла, но още са много далеч, защото Тесла е готова да освободи още резерви.
fallback
Последни