В близко бъдеще представянето на автомобилната индустрия вероятно вече няма да се измерва с обема на продажбите, но за момента надпреварата между производителите продължава. И на пазар, който непрекъснато се балансира чрез съюзи и придобивания, има само една сигурност - Toyota остава кралят на света.
Това съобщава изданието Motor1, което прави анализ на продажбите за 2022 г. Той показва, че японският гигант запазва лидерството по продажби пред групата Volkswagen, докато третият в класирането през 2021 г. - алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi, отстъпва мястото си на Hyundai-Kia.
Глобалните продажби през 2022 година (ГАЛЕРИЯ):
Сред марките, които губят позиции има две големи имена в луксозния сектор - Mercedes-Benz и BMW. Гигантът от Щутгарт, след като се отдели от Daimler, обяви политика, основана повече на маржове, отколкото на обеми. Следователно в Mercedes не бива да бъдат притеснени от смъкването с 4 места до 17-а позиция.
BMW загуби само две позиции, падайки до 14-то място, със спад на продажбите от 4,8% и общо 2,4 милиона продадени автомобила.