В близко бъдеще представянето на автомобилната индустрия вероятно вече няма да се измерва с обема на продажбите, но за момента надпреварата между производителите продължава. И на пазар, който непрекъснато се балансира чрез съюзи и придобивания, има само една сигурност - Toyota остава кралят на света.
Това съобщава изданието Motor1, което прави анализ на продажбите за 2022 г. Той показва, че японският гигант запазва лидерството по продажби пред групата Volkswagen, докато третият в класирането през 2021 г. - алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi, отстъпва мястото си на Hyundai-Kia.
Глобалните продажби през 2022 година (ГАЛЕРИЯ):
В Китай трябва да бъде отчетен напредъка на два производителя - GAC и Geely. Първият все още не се е появил в Европа, но отвори център за дизайн в Милано. През 2022 г. GAC показва ръст от повече от 13% с 2,4 милиона продадени превозни средства, което му позволява да спечели три места и да се класира на 13-та позиция.
Що се отнася до Geely, която притежама Volvo, Polestar, smart и Lotus, нейната експанзия продължава да носи плодове - с 50% ръст и нарастване на продажбите от 1,5 на 2,3 милиона автомобила, нейният ръст обещава да бъде главозамайващ.