Правилото за предимство на дясностоящия на нерегулирано кръстовище е „желязно“, но германски съд изненадващо го „счупи“, като взе друго решение - ако ситуацията е на паркинг не важи. Повод за решението на Федералния съд (BGH) е дело в град Любек, предизвикано от инцидент на паркинг на железария, при който се удрят два автомобила. Ищецът идва отдясно и, следвайки правилото за предимство на дясностоящия, завежда дело за възстановяване на нанесените щети от другия водач.
Делото преминава през по-ниски инстанции на местното правосъдие, където обаче има различни мнения. Така се стига Федералния съд, който издава присъда, че двамата водачи трябва да споделят щетите.
С това решение BGH определя нови правила за движение на паркинги, като казва че „предимство на дясностоящия“ не важи на паркинги. Съдиите мотивират решението си с това, че паркингите не са конвенционално пътно платно, а по-скоро зона за товарене и разтоварване на превозни средства. Следователно не се изискват строги правила за предимство в тези зони. Шофьорите трябва да общуват помежду си и да карат внимателно. Тъй като пешеходците също използват зоната за паркиране, препоръчително е внимателно шофиране в тези зони.
В решението на съда се посочва още, че правилото на предимство за дясностоящия се прилага само, ако платното има „ясен уличен характер“. Такъв е случаят, когато пътното платно „се използва предимно за достъп и изход и по този начин влияе на трафика“. Но има едно изключение от новото правило - ако „дясното е с предимство пред лявото“ е изрично посочено на паркинга, шофьорите трябва да го спазват.
Съдиите от BGH допускат, че правилото за предимство на дясностоящия на паркингите ще остане в съзнанието на шофьорите. Според Федералния съд обаче това не е причина за преференциално третиране на превозни средства, идващи отдясно. Въпреки това е необходимо повишено внимание при завиване на паркинг.
Така, ако се случи инцидент на паркинг, важи следното - който е карал по-бързо, плаща повече. В случая от Любек двамата шофьори трябва да платят цената на щетите в съотношение 30 към 70, тъй като и двамата са карали твърде бързо, но единият е бил малко по-бърз от другия и затова трябва да поеме по-голям дял.