fallback

Пропускането на проста процедура води до прегряване на двигателя

Повечето шофьори пренебрегват поддръжката на охладителната система преди смяната на сезона

Пролетта у нас почти дойде, което означава, че много скоро всевъзможни "неделни щофьори"ще изпълзят по пътищата, откривайки летния сезон и ще започнат да се образуват доста по-големи задръствания. А с какво са изпълнени сериозните задръствания? Често прегряване на двигателите, което от своя страна води до високи разходи. Това прегряване обаче може в доста случаи да бъде избегнато, ако се обърне специално внимание на предсезонната поддръжка на охладителната система. Какво точно трябва да се направи,  ви разказваме сега.

Осми март отмина, което означава, че термометърът постепенно преминава към пролетен режим. Затоплянето закъснява, но синоптиците единодушно го обещават до края на месеца. Температурите ще се повишат, движението по пътищата ще се засили и много коли, както обикновено, ще започнат да "кипят". И кой е виновен за това?

В случая с колата и нейните проблеми винаги има един виновен - шофьорът. Не се увери, не провери, не подготви, не изслуша, не прочете. Нито в колата, нито към съветите на приятелите. Но ако сте разумен водач, напролет - колкото по-рано, толкова по-добре - колата трябва да бъде обслужена. И не само "масла, свещи и филтри", но и охладителната система. И да кажем веднага: измиването на радиатора с водоструйка не обслужване, а нещо от съвсем друга област.

Качественото и компетентно обслужване на охладителната система на ДВГ включва: проверка и диагностика на радиатора със задължителен анализ и поетапно почистване, смяна на антифриз, проверка на всички тръби и помпи за течове. Освен това от време на време е необходимо да сменяте капачките на разширителния съд и тази на радиатора. По някаква причина много хора продължават да не правят това.

Системата с байпасен клапан позволява затворената верига да издържи тежки тестове, но се нуждае от абсолютно същия контрол. Термостатътите в повечето случаи не са скъпи, но ако не го замените навреме, може да ви струва скъпо.

На някои автомобили вентилът, който контролира налягането в системата, често се поставя не върху радиатора, а върху разширителния резервоар. А повредата на тази капачка може да направи така, че резервоарът не само да се спука, но и да се свие като кутия от натурален сок, от който всичко е изцедено до последната капка. В три от четири случая това е по вина на некачествена или повредена капачка. И присъдата винаги е една и съща - по-скъп ремонт, а преди това нежелателен престой на пътя.

fallback
  • #14
    Юнга ( преди 1 година )
    Абе то стана цял роман
  • #13
    Angel ( преди 1 година )
    Задължително преди всяко по дълго или извънградско пътуване, съм си създал навика докато пална една цигара, една бърза проверка на нивото във всяко едно казанче, ниво на масло, клякам зи 1-2 дали няма течове, налягането в гумите, фарове и даже още няколко дръпки остават хаха. Майтапа настрана хубаво всеки шофьор да създаде тези навици, че недай си боже да излезе нещо по време на път и ти разваля половината почивка..
  • #12
    Алекс ( преди 1 година )
    Антифриз не се сменя всяка пролет,а според пробега или годините.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Случвало ми се е да изтече антифриз и Мотора duratec на Форд си се изгаси Сам за да предотврати повреди.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    смени колата и проблема ще се реши
  • #9
    F ( преди 1 година )
    До 7.Колега,мислил съм го това,но няма логика,зимата не може да стигне 80 градуса,и лятно време в жегите на градско се държи добре,излиза извън града и загрява,главите са шлайфани но много тънко,колата не надува,термостати 5 бр,накрая поръчах от Германия оригинал за първоначално вграждане ,и все същата работа. На 0 градуса е 70 на уреда,колкото нараства външната,толкова се повишава и в двигателя.Лято я карах с 10w 60 ,има уред за температура на маслото,зимата 130 г,лятото 140/170 на маслото.
  • #8
    До2 ( преди 1 година )
    ОбЕсняването се прави с въже,за да те разберат, трябва да обЯсняваш!
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    Може да има много причини. Най вероятно е имало запушено нещо по системата което сте го пропуснали. Може да е вътре в самия блок след като сте сменили периферията и проблема е останал. Остава някъде гореща точка в блока и тя вдига общата температура на антифриза. Другия вариант е проблем с главата или гарнитура. Може и да е нещо съвсем малко. Дефектен термостат или датчик. Понякога и чисто новите части от магазина не отговарят на спецификацията. Случва се да има дефекти.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    И проверка за гнездо на катерички/съсели/мишки и др. под капака
  • #5
    F ( преди 1 година )
    До българина.Колата беше моя,карал съм я 12 г 340 х.км,без аварии.Всичко възможно е проверено,включително и показанията на уреда в купето и отговаря точно.ДВГ ми е първата професия,работил съм няколко години в сервиз във Виена,но такова чудо не съм виждал.Носих я на много елитни сервизи и нищо.Така я продадох.
fallback
Последни