fallback

Пропускането на проста процедура води до прегряване на двигателя

Повечето шофьори пренебрегват поддръжката на охладителната система преди смяната на сезона

Пролетта у нас почти дойде, което означава, че много скоро всевъзможни "неделни щофьори"ще изпълзят по пътищата, откривайки летния сезон и ще започнат да се образуват доста по-големи задръствания. А с какво са изпълнени сериозните задръствания? Често прегряване на двигателите, което от своя страна води до високи разходи. Това прегряване обаче може в доста случаи да бъде избегнато, ако се обърне специално внимание на предсезонната поддръжка на охладителната система. Какво точно трябва да се направи,  ви разказваме сега.

Осми март отмина, което означава, че термометърът постепенно преминава към пролетен режим. Затоплянето закъснява, но синоптиците единодушно го обещават до края на месеца. Температурите ще се повишат, движението по пътищата ще се засили и много коли, както обикновено, ще започнат да "кипят". И кой е виновен за това?

В случая с колата и нейните проблеми винаги има един виновен - шофьорът. Не се увери, не провери, не подготви, не изслуша, не прочете. Нито в колата, нито към съветите на приятелите. Но ако сте разумен водач, напролет - колкото по-рано, толкова по-добре - колата трябва да бъде обслужена. И не само "масла, свещи и филтри", но и охладителната система. И да кажем веднага: измиването на радиатора с водоструйка не обслужване, а нещо от съвсем друга област.

Качественото и компетентно обслужване на охладителната система на ДВГ включва: проверка и диагностика на радиатора със задължителен анализ и поетапно почистване, смяна на антифриз, проверка на всички тръби и помпи за течове. Освен това от време на време е необходимо да сменяте капачките на разширителния съд и тази на радиатора. По някаква причина много хора продължават да не правят това.

Системата с байпасен клапан позволява затворената верига да издържи тежки тестове, но се нуждае от абсолютно същия контрол. Термостатътите в повечето случаи не са скъпи, но ако не го замените навреме, може да ви струва скъпо.

На някои автомобили вентилът, който контролира налягането в системата, често се поставя не върху радиатора, а върху разширителния резервоар. А повредата на тази капачка може да направи така, че резервоарът не само да се спука, но и да се свие като кутия от натурален сок, от който всичко е изцедено до последната капка. В три от четири случая това е по вина на некачествена или повредена капачка. И присъдата винаги е една и съща - по-скъп ремонт, а преди това нежелателен престой на пътя.

fallback
  • #4
    Българина ( преди 1 година )
    До #3 F: виж датчиците, кабелите и компа. АКО не стане, кАжи на клиента да си вземе едно кабрио за лятото. :)
  • #3
    F ( преди 1 година )
    Поредната тъпня.Антифриза се сменя на няколко години,от 3 до 5.Една кола ако загрява то това става и през зимата.Хахде да ми кажете какъв е проблема? Ауди 2.8 бензин загрява лятото,смяна радиатор хела,водна помпа хепо,термостати 5 бр,включително и за първоначално вграждане,радиатор на парното хела,нови вентилатори,+ датчик с по ниска температура,водната система свети без отлагания.Зимата максимум 70 градуса ,лятото 100/110 при леко каране 120/130,в градски условия колата не загрява.
  • #2
    До 1 ( преди 1 година )
    Питай ме колко жени го правят това. Хем съм обеснявал до припадък, че и до каране сме стигали. Няма. Искат само да консумират.
  • #1
    Българина ( преди 1 година )
    1. Преди качване в колата - един поглед за течове.2. Преди запалване - втори поглед дали светят лампичките за масло, температура и ток и дали след това изгасват.3. От време на време(зависи колко карате) - проверка на нивото на спирачната течност, антифриза, маслото, хидравликата и т.н.(модерните коли имат и други)
fallback
Последни