Dacia Bigster е един от трите нови автомобили, подготвяни от румънския производител, които трябва да му помогнат да надгради бързия си растеж в Европа. Това също така ще позволи на Dacia да се конкурира с по-добре с подобно позиционирани съперници (като Skoda и Suzuki), които се грижат за по-широки целеви пазари с по-широки гами модели.
Създаден като здрав, но ориентиран към пътя съперник на Peugeot 5008 и Skoda Kodiaq, Bigster ще бъде най-големият и скъп модел в портфолиото на Dacia, когато се появи на пазара през 2025 г. Той обаче ще предлага подобно съотношение цена/качество като Duster и Sandero, които се превърнаха в хитове на пазара именно благодарение на това си качество.
Вече е известно, че Bigster ще бъде базиран на същата платформа CMF като своите братя и сестри от Renault Group с подобен размер - Nissan X-Trail и Renault Austral, като от самото си начало е проектиран с директен фокус върху достъпността.
„Знаем, че ценообразуването е от ключово значение за клиентите, така че то не може да бъде просто следствие от технологичните избори, които правим”, каза шефът на продажбите и маркетинга на марката Ксавие Мартине.
Точно както Sandero и Duster са удобно сред най-достъпните модели в своите пазарни сегменти, така и Bigster ще се стреми да завладее значителен пазарен дял, като подбива конкурентите си. Това означава, че най-голямата Dacia ще струва колкото автомобил от по-долния сегмент и съответно ще бъде малко по-скъп от Duster.
„Нашата рецепта е супер ясна. Ние правим най-важната кола. Ние проектираме автомобили с нулево излишно съдържание - без екран, когато не можем да сложим екран, без електроника, когато не можем да сложим електроника, без ADAS, когато не можем да сложим ADAS“, обясни изпълнителният директор на Dacia – Дани ЛеВот.
Това е формулата, която Dacia вече приложи с голям успех с най-новите си модели. Компанията отчита глобален ръст на продажбите от 6,8% през 2022 г. с 573 800 единици, което я прави третата най-продавана марка за частни клиенти в Европа.
Въпреки че намаляването на количеството комплекти, монтирани на Bigster, ще бъде инструмент за поддържане на ниска цена, използването на съществуващия хардуер на Renault Group наистина позволява на Dacia да минимизира разходите си за разработка и по този начин крайната цена.
В съответствие с акцента на марката върху простотата, Bigster ще се предлага само с малка селекция от нива на оборудване, но се очаква да съответства на отношенията си с Nissan и Renault, предлагайки избор между ДВГ и електрифицирано задвижване. Последното ще бъде постигнато с хибридна система E-Tech на Renault, използвана от Jogger Hybrid - първият електрифициран автомобил на Dacia.
Задвижването на четирите колела, без съмнение, също ще бъде опция. „Ние вземаме технологии от групата и имаме късмет, че не се налага да инвестираме предварително. Така ще бъде и с Bigster“, допълва ЛеВот.