IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Mafia – как хората на Мъск превзеха индустрията

Инженери и техници, работили по-рано за Tesla, сега променят света на мобилността

Американската компания Tesla промени света на автомобилите - това е неоспоримо, но го направи по толкова много начини. Не само с електрически автомобили, но и чрез създаване на поколение от техници и инженери, които започнаха да работят върху устойчивата мобилност, благодарение на Tesla и след това, подплатени от придобитите умения при Илон Мъск, дадоха живот на свои проекти, които променят света на мобилността, пише Insideevs.

 

tesla-mafia

 

Фондация Volta - асоциация с нестопанска цел, която посвещава дейността си на цялостния свят на батериите, определи тази армия от бивши служители на Tesla като „Tesla Mafia“. Терминът е силен и не е напълно подходящ, но черпи пример от термина през 2018 г. „PayPal Mafia“, който се отнася до група мъже, напуснали PayPal, за да създадат свои собствени компании. Илон Мъск е един от тях. Определението, също и в този случай, се отнася до цяло семейство предприемачи, които, ако не бяха наети от Tesla, днес вероятно нямаше да имат собствена компания.

Кои са тези Tesla „мафиоти“? Те допринасят за прехода във всички негови аспекти и варират от такива, които се занимават със системи за управление и съхранение на енергия, които работят в областта на мобилността в най-строгия смисъл на думата и до такива, които са посветени на рециклирането на батерии.

 

redwood-materials

 

Сред имената, които са имали минало в Tesla и бъдеще извън компанията, е бившият ръководител на технологиите в американския производител на електрически автомобили Джефри Браян Строубел. Той реализира новата си визия, като създава кръгова икономика в производството на батерии в САЩ. JB Straubel несъмнено се откроява - бивш основател на Tesla, той напусна през 2019 г., за да основе Redwood Materials, която се занимава с рециклиране на батерии и която, според CrunchBase и Bloomberg, струва около 2,8 милиарда долара.

Следва Питър Карлсон, който води Northvolt, която струва дори повече от Redwood Materials - 7,1 милиарда долара. Northvolt е швeдcĸa ĸoмпaния за батерии, ocнoвaнa пpeз 2016 г. oт Πитъp Kapлcoн и итaлиaнeцa Πaoлo Чepyти, също бивш cлyжитeл нa Теѕlа. Aĸциoнepи ca Vоlkѕwаgеn, Gоldmаn Ѕасhѕ, ВМW, cĸaндинaвcĸи фoндoвe и ocнoвaтeлят нa Ѕроtіfу - швeдcĸия милиapдep Дaниeл Eĸ. Батериите на Northvolt се използват предимно в електрически автомобили, като някои от най-важните клиенти са Volksvagen, BMW и Scania.

 

la-batteria-al-litio-zolfo-lytcell-ev-di-lyten

 

Селина Миколайчак работи върху батериите на Tesla от 2012 до 2018 г., след това пое по други пътища и сега е технически директор на една от най-интересните компании в областта на батериите - базираната в Калифорния Lyten (на стойност 980 милиона долара), която е специализирана в литиеви батерии.

Поглеждайки към други области се откриват и други водещи фигури в мобилността на бъдещето. Британецът Питър Роулинсън, например, беше главен инженер на Tesla Model S и сега ръководи Lucid Motors, стартираща компания, която иска да води война с Model S с модела Lucid Air.

 

TEsla-Model-S-2022-update-2

 

В допълнение към Роулинсън трябва да се спомене и Енрик Асунсион, който е работил при Илон Мъск със задължения по инфраструктурата за зареждане и сега заема ролята на главен изпълнителен директор в Wallbox - компания, която се занимава с устройства за зареждане.

Райън Попъл (починал през 2019 г.) - възпитаник на Харвардския университет, както и офицер в американската армия, се присъединява към финансовия отдел на Tesla Motors през 2007 г. и се издига до старши финансов директор. Той работи с инженерни екипи, за да повиши производителността на Tesla Roadster и разработи програмите за потребителско финансиране и лизинг на Tesla.

 

proterra-energy-fleet-solutions

 

Попъл беше обявен за партньор в Kleiner Perkins Caufield & Byers през 2010 г. - фирма, фокусирана върху инвестиции в чисти технологии в мобилността и обществения транспорт. Попъл беше назначен за главен изпълнителен директор на Proterra през 2014 г. и през първата година от неговия мандат компанията удвои производствения си капацитет.

Невъзможно е да се споменат всички бивши служители на Tesla, които продължиха сами, оставайки в областта на електрическата мобилност. Както защото самата фондация Volta, която освен дефиницията „Tesla-Mafia“ създаде и красива инфографика, твърдеше, че е публикувала непълен списък, така и защото има много други, които вместо да създадат собствен проект, преминаха на работа в други компании в области, свързани с електрическите автомобили. Например Дъг Фийлд, който премина от Tesla към Ford, или Крис Порит, който смени Tesla с Rimac. Но тези трансфери на хора са част от играта, като така също се извършват и в обратна посока - от големи технологични компании или други производители на автомобили към Tesla на Илон Мъск.

 

 

0 от 500
  • #48
    2 rate up comment 0 rate down comment
    посмали Манго ( преди 1 година )
    Намалението май беше само 10000 долара лъжльо.
  • #47
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хюндай ( преди 1 година )
    Електричката на Хюндай тръгва от 100 хиляди лева.Не е поевтиняла,даже поскъпна.*** Тесла не ме интересува.Намалиха цените за да могат да получават субсидии.
  • #46
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 44 ( преди 1 година )
    Къде гледаш те не виждаш, че електромобилите са по-евтинели? Да не си говорите с гостенина и да игнорирате абсолютно всякаква външна информация? Ако четеш само неговите коментари и това си е източника на информация за живота, може да научиш даже че били поскъпнали и щяли да продължават да постъпват, въпреки че е още март месец а само тази година в сащ вече можеш да си купиш тесла с до 20 000$ по-евтино в сравнение с миналата. Твоя автомобил струва ли 20 000$ да ти се струват малко намаление
  • #45
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Сигурно съм ти чичко като ти гледам размишленията, но се заклевам че не съм алчен и искам да ти подаря излишния си ток от фотоволтаиците на покрива, защото в момента е достатъчно горещо за да си пусна климатиците или термопомпата на отопление, а бойлера вече е загрят. Но монополистите не ми позволяват, защото ще им разваля схемата със засяване на фотоволтаици на плодородни земи. Но това ще им се върне, защото все повече следват примера ми и цените на тока падат защото хората си произвеждат тока
  • #44
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Юзър ( преди 1 година )
    Не виждам електрическите автомобили да са поевтинели.
  • #43
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Слънцето може да грее безплатно,но не за такива като нас.Ще плащаме на алчния чичко с фотоволтаичниата централа,както и сега плащаме за енергията от ТЕЦ.За сиренцето и мишката да споменавам ли?
  • #42
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До гостенина ( преди 1 година )
    Хайде стига си налагал мнения а говори с цифри и факти? Какви са тенденциите в момента? Цените на тока, батериите, материалите за батерии и самите електромобили и цените на двг качват ли се или падат. Отговори за всяко едно от тези неща? Защото цените на всичко е изброено падат и продължават да падат с изключение на двг
  • #41
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 35 и 36.Електроенергията е рекордно скъпа в Европа,цената е ниска е само в събота и неделя и по празниците.Всички материали за електромобили литий, кобалт, алуминий,стомана и т.н.също са рекордно скъпи.Един квтч батерия от 100 долара,сега поскъпна на 150 долара.Със все по скъпи суровини щели да правят по евтини електромобили.Това го твърдите от сектата на свети Илон.
  • #40
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Пак си ял от едни гъби,които причиняват халюцинации.
  • #39
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-ценното което създава тесла не са продуктите, а идеите и философията за един по различен свят който е децентрализиран и взаимозависим, а не централизиран, който позволява да сме зависими от монополи и олигополи и очевидна и открита истинска мафия наречена ОПЕК, която даже не се крие и споделя публично начините по които ще държи цените на горивата високи за да печели и никой не прави нищо по въпроса. Идеите зад които стои Тесла ги обезоражават. Изборът не е бюлетини, а за или против ОПЕК.