fallback

Опасната грешка, която много шофьори правят в по-новите автомобили

Неправилното разбиране на системите за частична автоматизация се оказва голям проблем

Частичната автоматизация е една от основните характеристики в днешните по-нови автомобили. Но технологията има потенциал да се превърне в опасна и дори смъртоносна, заради неправилния начин, по който шофьорите я използват. Това става ясно от изследване на Застрахователния институт за пътна безопасност в САЩ (IIHS).

Резултатите показват, че шофьорите, които редовно използват допълнителните електронни асистенти, се отнасят към колите си така, сякаш те са напълно автономни. А това означава, че човекът зад волана често яде, изпраща текстовите съобщения или сърфира в интернет, вместо да контролира движението на автомобили.

Анкета сред 600 шофьори, чиито коли са оборудвани с три вида системи за частична автоматизация (Super Cruise на GM, Autopilot на Tesla и ProPILOT Assist на Nissan), показва, че повече от половината от тях – 53%, извършват дейности, които не са свързани с шофирането. Те вярват, че автомобилите им са безпилотни и в много случаи ги използват именно като такива.

Експерти припомнят, че типичната система за частична автоматизация има две функции, предназначени да помогнат на водачите, когато пътуват по магистралата:

Адаптивен круиз-контрол. Тази технология помага на превозното средство да поддържа зададена скорост, като същевременно забавя и ускорява, за да поддържа установено разстояние до колите отпред.

Центриране на лентата. Тази технология използва опора на кормилното управление, за да задържи превозно средство в средата на лентата за движение. По-напредналите системи могат да извършват смяна на лентата и други маневри.

Въпреки че тези технологии могат да предпазят шофьорите, те могат да имат обратен ефект, когато шофьорите очакват твърде много от тях. Нито една от тях не може да замени човека зад волана и така да му позволи да извършва други дейности, които отклоняват вниманието му от пътя. Съответно, те често няма как да предотвратят попадане в инцидент по време на движение.

„Хората, които притежават автомобили с частична автоматизация, като цяло изглежда имат лошо разбиране за границите на технологията, независимо коя система използват. Вина за това имат и производителите, предлагащи тези системи, тъй като техните обяснения и маркетинга за налагане на новите технологии помагат за погрешното разбиране от страна на потребителите“, коментира Дейвид Харки, президент на IIHS.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Оли, тези дето се трепят не са баш с нови коли да ти кажа, а са със старички и избиват комплекси, че са нещо повече от другите. Ама това няма как да го знаеш, защото нова кола не си помирисвал и не знаеш какво е, а камо ли нова технология.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Като ще е така, вземам едно такси и "асистента" да се оправя! Бактисах от иновации, от които лично аз, нямам нужда! Що народ се изтепа заради тези гъзарии...
  • #3
    v-1 ( преди 1 година )
    Пореданта статия, с която изтрепаха рибата от Автокомедия
  • #2
    Муахаха ( преди 1 година )
    Ядене, говорене по телефона, изпращане на съобщения, сърфиране в интернет, селфита, гримиране зад волана, съм виждал от индивиди и в Голф 2 !!!! Тъпотията и безразсъдството нямат нищо общо с технологиите в една кола! Като няма нищо в главата, няма значение какво има в колата!!!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези системи са да улесняват водача, но това не значи, че не можеш да се довериш на системата на прав участък с малко движение. Например си свалям якето, когато стане горещо в купето по време на движение. Разбира се следя с поглед какво става на пътя и съм готов да хвана волана, ако се наложи. Никога не се е налагало обаче. Адаптивния КК и следенето на знаците и лентите си вършат перфектно работата. За няколко сек. не е проблем, ако следиш визуално пътя и си готов да реагираш.
fallback
Последни