fallback

За колко време се произвежда един автомобил Tesla?

Времето, постигнато от американската компания, ще ви шокира (ВИДЕО)

Времето за производство на автомобил варира в зависимост от производителя - 15 до 25 часа се считат за реалистични, но компанията Tesla мисли в съвсем различен мащаб – става въпрос повече за минути.

 

 

Времето, необходимо от първата производствена стъпка на автомобила, до окончателното сглобяване, рядко се оповестява публично. Едно обаче е сигурно - производителите на автомобили ускоряват темпото, защото бързото производство спестява разходи и позволява по-големи количества.

Преди години германски медии съобщиха, че VW е станал с девет часа по-бърз в производството между 2004 и 2008 г. и времето за автомобил е намаляло от 44 на около 35 часа. Базираната във Волфсбург компания обаче все още беше сравнително бавна, защото Nissan успя да свали границата до 15 часа дори тогава, информира Efahrer.

 

 

В сегашно време шефът на Tesla – Илон Мъск, многократно е заявявал публично, че именно ефективният производствен процес му дава предимство на пазара. Според информация на Handelsblatt времето за производство на Tesla Y в германския завод е около десет часа на превозно средство. Шефът на VW - Херберт Дис, се впечатли от това съобщение в края на 2020 г. и обеща на ръководството дори тези десет часа да бъдат съкратени в модернизирания завод във Волфсбург.

Десет часа за цяла електрическа кола? Тази мярка също изглежда вече е история. Видеоклип, публикуван в YouTube от новинарската агенция Синхуа, дава представа за производствения процес на Tesla Model Y. Записите са направени в новата Gigafactory в Шанхай. В разговор със служител на завода той казва, че ще отнеме само… два часа и половина от първата до последната производствена стъпка на Tesla Model Y.

Само преди няколко дни Илон Мъск обяви, че производствените разходи трябва да бъдат намалени наполовина през следващите години. Това трябва да се постигне, наред с други неща, чрез по-малки фабрики, нови енергийни системи, по-голяма стандартизация и паралелна обработка на компоненти.

Новите процеси ще направят възможно значително повече хора и роботи да работят върху автомобил едновременно, което означава спестяване на време от 30 процента. Дългосрочната цел на Tesla е да доставя 20 милиона електрически коли годишно.

 

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Все пак не е лошо постижение, но типично в стила на Мъск да хвърли сензационните данни, но извадени от контекста.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам другите как го смятат но два часа и половина е само финалната сглобка - батерията е готова, Ел моторите са готови, седалките са готови, каросериините панели са готови и боядисани. Това което правят и в завода на Москвич и на Грейт Уол у нас по-рано
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега разбирате ли защо Тесла е номер едно автомобилен производител в света и всички останали са тръгнали да я стигат? Обаче има една малка подробност. Всички обявяват че след най-рано пет години следващата им автомобилна платформа ще постигне резултатите на днешната автомобилна платформа на Тесла, а на първи март на събитие тесла вече обяви че работи по много много по-ефективен производствен процес, който ще бъде внедрен след две години и пропастта с останалите ще стане още по-голяма.
fallback
Последни