fallback

За колко време се произвежда един автомобил Tesla?

Времето, постигнато от американската компания, ще ви шокира (ВИДЕО)

Времето за производство на автомобил варира в зависимост от производителя - 15 до 25 часа се считат за реалистични, но компанията Tesla мисли в съвсем различен мащаб – става въпрос повече за минути.

 

 

Времето, необходимо от първата производствена стъпка на автомобила, до окончателното сглобяване, рядко се оповестява публично. Едно обаче е сигурно - производителите на автомобили ускоряват темпото, защото бързото производство спестява разходи и позволява по-големи количества.

Преди години германски медии съобщиха, че VW е станал с девет часа по-бърз в производството между 2004 и 2008 г. и времето за автомобил е намаляло от 44 на около 35 часа. Базираната във Волфсбург компания обаче все още беше сравнително бавна, защото Nissan успя да свали границата до 15 часа дори тогава, информира Efahrer.

 

 

В сегашно време шефът на Tesla – Илон Мъск, многократно е заявявал публично, че именно ефективният производствен процес му дава предимство на пазара. Според информация на Handelsblatt времето за производство на Tesla Y в германския завод е около десет часа на превозно средство. Шефът на VW - Херберт Дис, се впечатли от това съобщение в края на 2020 г. и обеща на ръководството дори тези десет часа да бъдат съкратени в модернизирания завод във Волфсбург.

Десет часа за цяла електрическа кола? Тази мярка също изглежда вече е история. Видеоклип, публикуван в YouTube от новинарската агенция Синхуа, дава представа за производствения процес на Tesla Model Y. Записите са направени в новата Gigafactory в Шанхай. В разговор със служител на завода той казва, че ще отнеме само… два часа и половина от първата до последната производствена стъпка на Tesla Model Y.

Само преди няколко дни Илон Мъск обяви, че производствените разходи трябва да бъдат намалени наполовина през следващите години. Това трябва да се постигне, наред с други неща, чрез по-малки фабрики, нови енергийни системи, по-голяма стандартизация и паралелна обработка на компоненти.

Новите процеси ще направят възможно значително повече хора и роботи да работят върху автомобил едновременно, което означава спестяване на време от 30 процента. Дългосрочната цел на Tesla е да доставя 20 милиона електрически коли годишно.

 

 

fallback
  • #13
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Разбира се че има някои неща, които се получават по-бавно отколкото му се иска, но той си поставя все нови и нови цели които постига рано или късно и имат пазарен успех от което печели, а не от акции. Toyota също си беше поставила високи цели да произведе най-добрия водороден автомобил и даже си постигна целите и този автомобил е в продажба от 5 години. Къде обаче им е пазарния успех? Очевидно са си поставили неправилна цел, която вместо да ги доближи ги отдалечава от успеха.
  • #12
    До 10 ( преди 1 година )
    Разбира се че продуктът е по-прoст и ще става все по-прoст. Ако не знаеш принципа на добрия и гениалния инженер, добрият инженер добавя нещо към продукта за да го направи по-добър, гениалният маха нещо от продукта за да го направи още по-добър. В случая тесла замести 140 различни по форма и размери ламарини които трябва да се заварят за да се получи шасито на автомобил със само две отливки от алуминий, като премахна няколко цеха от поточната линия и направи процеса по-бърз и евтин.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    * продукта е по-пpocт
  • #10
    до 8 ( преди 1 година )
    По принцип в бизнеса тази практика е отхвърлена и в повечето се разчитат на тясна специализация с идеята че като всеки прави по 1 нещо ще го прави по-евтино отколкото да прави 5 неща и дори с печалбите на останалите пак ще по-евтино. При Тесла сметката излиза защото първо продукта е по-*** от останалите производители и второ защото когато той започна нямаше специализирани доставчици на това което му трябваше. Та не са открили топлата вода. Даже са карали срещу течението но им се е получило
  • #9
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хех, поредната пропагандна партенка на Мъски, чиито акции пак тръгнаха надолу. Тесла е номер едно само по нискокачествена продукция и пропаганди щуротии. Хубаво поне че още има много шарани да им се връзват. Абе, какво стана с единият милион роботаксита до края на 2019? Като им гледам темповете, и за края на 2029 няма да успеят..
  • #8
    До 6 ( преди 1 година )
    Хубавото при фабриките на Тесла е, че производството на повечето компоненти, които сглобяват на поточната линия пристигат от заводи и цехове точно до цеха за финално сглобяване на автомобила. В тексас е предвидено почти всичко да се произвежда на място, включително батериите и двигателите, а да не се доставят от стотици и хиляди км. В завода по-голямата част от автомобила ще влиза като материали в насипно състояние и ще излиза готов автомобил, който се доставя директно на клиента без дилъри.
  • #7
    Jojo ( преди 1 година )
    Колкото по-бързо ,толкова по-некачествено ,а и това се доказа във времето
  • #6
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Да, щото традиционните производители правят отливката на блока на двигателя на поточната линия, докато сглобяват колата нали и там на място пускат лазера да оформи цилиндри и други врътки и чупки... Много ясно, че за финалното сглобяване става дума, не за всяко едно малко нещо по отделно, което така или иначе пристига на поточната линия, когато инженерите са сметнали, че трябва да пристигне...
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    Чети с разбиране, а не като някой функционално неграмотен който чете текста, но не може да му разбере смисъла. В последното интервю това за 2,5 часа го е казал някакъв работник на поточната линия, а не е официална информация от Тесла. Да приемем че може да е изкарано от контекста. Но как ще коментираш думите на Херберт дийс, който лично беше посетил завода на Тесла и съвсем официално заяви че тесла произвежда автомобил за 10 часа, докато на volkswagen им отнема 30? И той ли не разбира?
  • #4
    Не е от вчера! ( преди 1 година )
    Бързата работа, срам за майстора!
fallback
Последни