fallback

За колко време се произвежда един автомобил Tesla?

Времето, постигнато от американската компания, ще ви шокира (ВИДЕО)

Времето за производство на автомобил варира в зависимост от производителя - 15 до 25 часа се считат за реалистични, но компанията Tesla мисли в съвсем различен мащаб – става въпрос повече за минути.

 

 

Времето, необходимо от първата производствена стъпка на автомобила, до окончателното сглобяване, рядко се оповестява публично. Едно обаче е сигурно - производителите на автомобили ускоряват темпото, защото бързото производство спестява разходи и позволява по-големи количества.

Преди години германски медии съобщиха, че VW е станал с девет часа по-бърз в производството между 2004 и 2008 г. и времето за автомобил е намаляло от 44 на около 35 часа. Базираната във Волфсбург компания обаче все още беше сравнително бавна, защото Nissan успя да свали границата до 15 часа дори тогава, информира Efahrer.

 

 

В сегашно време шефът на Tesla – Илон Мъск, многократно е заявявал публично, че именно ефективният производствен процес му дава предимство на пазара. Според информация на Handelsblatt времето за производство на Tesla Y в германския завод е около десет часа на превозно средство. Шефът на VW - Херберт Дис, се впечатли от това съобщение в края на 2020 г. и обеща на ръководството дори тези десет часа да бъдат съкратени в модернизирания завод във Волфсбург.

Десет часа за цяла електрическа кола? Тази мярка също изглежда вече е история. Видеоклип, публикуван в YouTube от новинарската агенция Синхуа, дава представа за производствения процес на Tesla Model Y. Записите са направени в новата Gigafactory в Шанхай. В разговор със служител на завода той казва, че ще отнеме само… два часа и половина от първата до последната производствена стъпка на Tesla Model Y.

Само преди няколко дни Илон Мъск обяви, че производствените разходи трябва да бъдат намалени наполовина през следващите години. Това трябва да се постигне, наред с други неща, чрез по-малки фабрики, нови енергийни системи, по-голяма стандартизация и паралелна обработка на компоненти.

Новите процеси ще направят възможно значително повече хора и роботи да работят върху автомобил едновременно, което означава спестяване на време от 30 процента. Дългосрочната цел на Tesla е да доставя 20 милиона електрически коли годишно.

 

 

fallback
  • #33
    Абе шваба ( преди 1 година )
    "Само дето китайците доставят батерии за над половината от продажбите на Тесла, като другата половина се пада на японци и корейци. Без тях великите "технолози" са гола вода." А защо смяташ, че всички тези японци корейци и китайци не произвеждат батериите по технологии и спецификации на Тесла? Защо смяташ, че очевидни конглокенти на Тесла, като например BYD, при тази липса на батерии на пазара ще продават огромни количества на Тесла? Дали не е заради споделяне на технологии и доставка на материали
  • #32
    До швабата ( преди 1 година )
    "Ха-ха, искаш да кажеш че енергията която Тесла купува за да прахосва от електропреносната мрежа е чиста, докато тази която купуват другите производители за да пестя е ***, така ли? Ха-ха-ха, сега разбирам защо ти е толкова сбъркана концепцията за въглероден отпечатък.". Точно това искам да кажа. С какво точно не си съгласен? Ако всички купуват био продукти от търговската мрежа и никой не купува fast food, ще се купува само полезна храна. Същото става и с енергийната мрежа.
  • #31
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Ха-ха-ха-ха, значи когато Тесла купува, получава инженери, защото има всички технологии на света по подразбиране, а когато китайците купуват, купуват технологии, защото нямат никакви. Ей, зомбирани мозъци бе.. Само дето китайците доставят батерии за над половината от продажбите на Тесла, като другата половина се пада на японци и корейци. Без тях великите "технолози" са гола вода. А Фанук не се продава, защото е в отлично финансово и технологично състояние за разлика от Кука, когато я продадоха.
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е важно кой е собственикът, а кои са инженерите. Собственикът нищо не проектира. Както Тесла купи Грьоман, за да получи най-добрите инженери на света, така и Китай купи Кука, за да получи технологии, с които не разполага. Запитай се, защо никой не купува Фанук?
  • #29
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    "Този робот на Fanuc е възможно най-простият вид - повдига нещо от първия на втория етаж."Моля, не обиждайте Tesla Godzilla robot, всички знаем че Тесла са поне 10 години пред каквато и да е конглокенция в която и да е технология, ха-ха! Колкото до KUKA - вече са китайска собственост и големите им индустриални роботи не правят нищо повече от тези на Fanuc. Освен това спрямо Fanuc са си джудженца с доставки 1:5. Все пак има причина Тесла да се хвалят с робот на Fanuc наместо KUKA.
  • #28
    колко му е ... ( преди 1 година )
    една дървена дръжка и едно метално острие - готова тесла!
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    "Toyota също си беше поставила високи цели да произведе най-добрия водороден автомобил" - това е все едно да кажеш "постави си висока цел да изсеере най-миризливото лаййно". Но дори и това не направи. Хюндай имат най-добрата водородна кола. Тойотка могат да претендират за най-скъпа, най-тясна, най-грозна, най-бавна, най-неуспешна - но дотук.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Този робот на Fanuc е възможно най-простият вид - повдига нещо от първия на втория етаж. Единственото особено му е, че е голям. Иначе за ВСИЧКИ останали роботи Тесла използва немския производител Kuka, а самата автоматизация се проектира от също немската Groeman, която Тесла закупи преди няколко години. Всеки, който е работил с японци ще потвърди, че действат толкова мудно и тъпоумно, че светът може да свърши, преди да доставят каквото са обещали - точно обратното на Тесла.
  • #25
    TSLA ( преди 1 година )
    А твоят производител като е Господ, що се пишеш Швабен зи каскен? Тея с Fanuc-ите що никой не чува за тех? Щото толко си могат, братле
  • #24
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 23: Ха-ха-ха, лелее, изби дивомера на пропагандните партенки. Т.нар. Tesla Godzilla robot всъщност е японският Fanuc M-2000iA/2300, сериен модел индустриален робот от най-големия клас, има го поне от 2018 и се използва одавна от много други производители.
fallback
Последни