fallback

За колко време се произвежда един автомобил Tesla?

Времето, постигнато от американската компания, ще ви шокира (ВИДЕО)

Времето за производство на автомобил варира в зависимост от производителя - 15 до 25 часа се считат за реалистични, но компанията Tesla мисли в съвсем различен мащаб – става въпрос повече за минути.

 

 

Времето, необходимо от първата производствена стъпка на автомобила, до окончателното сглобяване, рядко се оповестява публично. Едно обаче е сигурно - производителите на автомобили ускоряват темпото, защото бързото производство спестява разходи и позволява по-големи количества.

Преди години германски медии съобщиха, че VW е станал с девет часа по-бърз в производството между 2004 и 2008 г. и времето за автомобил е намаляло от 44 на около 35 часа. Базираната във Волфсбург компания обаче все още беше сравнително бавна, защото Nissan успя да свали границата до 15 часа дори тогава, информира Efahrer.

 

 

В сегашно време шефът на Tesla – Илон Мъск, многократно е заявявал публично, че именно ефективният производствен процес му дава предимство на пазара. Според информация на Handelsblatt времето за производство на Tesla Y в германския завод е около десет часа на превозно средство. Шефът на VW - Херберт Дис, се впечатли от това съобщение в края на 2020 г. и обеща на ръководството дори тези десет часа да бъдат съкратени в модернизирания завод във Волфсбург.

Десет часа за цяла електрическа кола? Тази мярка също изглежда вече е история. Видеоклип, публикуван в YouTube от новинарската агенция Синхуа, дава представа за производствения процес на Tesla Model Y. Записите са направени в новата Gigafactory в Шанхай. В разговор със служител на завода той казва, че ще отнеме само… два часа и половина от първата до последната производствена стъпка на Tesla Model Y.

Само преди няколко дни Илон Мъск обяви, че производствените разходи трябва да бъдат намалени наполовина през следващите години. Това трябва да се постигне, наред с други неща, чрез по-малки фабрики, нови енергийни системи, по-голяма стандартизация и паралелна обработка на компоненти.

Новите процеси ще направят възможно значително повече хора и роботи да работят върху автомобил едновременно, което означава спестяване на време от 30 процента. Дългосрочната цел на Tesla е да доставя 20 милиона електрически коли годишно.

 

 

fallback
  • #23
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 21: Ха-ха, искаш да кажеш че енергията която Тесла купува за да прахосва от електропреносната мрежа е чиста, докато тази която купуват другите производители за да пестя е ***, така ли? Ха-ха-ха, сега разбирам защо ти е толкова сбъркана концепцията за въглероден отпечатък. Апропо, колко процента стигна покритието на покривите на гигафариките със соларни панели? 30% стигнаха ли вече или ще чакат 2030?
  • #22
    TSLA ( преди 1 година )
    Някога Model 3 слизаше от конвейера на всеки 10 часа. Докато едно Фауве ID.3 се прави за 30... Сега гигапресите са на пълни обороти и формоват по половин шаси на заход. Най-големите роботи в автомобилния свят - Tesla Godzilla robot - местят цяла кола с едно движение. Всичко това може да се види в Берлин - сърцето на германския автопром. Видео: "Flying Through Giga Berlin".
  • #21
    До 19 ( преди 1 година )
    На теория е така, алуминия е по-скъп и разтопяването му е енергоемко, но на практика, излиза по-евтино заради спестените труд, площ, роботи и енергия за роботите, както и антикорозионни защити и боядисване. А това че се хаби повече енергия, не означава задължително, че има по-голям въглероден отпечатък, защото тази енергия се хаби в завода и е под контрола на Тесла, а заводите им купуват и си произвеждат зелена енергия, за разлика от горенето на кокс за обработка на стоманите.
  • #20
    До 18 ( преди 1 година )
    Въобще не се връща никъде. Ако има някакъв проблем собственика си получава автомобила с него и му се назначава час в сервиз за да го поправят. Ако собственикът откаже да го приеме, дават този автомобил на друг, а собственика чака пристигане на следващ автомобил и късмет да няма забележки. Обикновено тези дребни проблеми се оправят от дилърите, преди автомобилът да бъде предаден на клиента, но Тесла няма дилърства и това го прави клиента. Това вече се води ремонт и са все в дъното на класациите
  • #19
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 12: "..като премахна няколко цеха от поточната линия и направи процеса по-бърз и евтин." Така е, но само в пропагандната партенка. В реалността обаче, алуминиевият кастинг е по-тежък, има по-кратък експлоатационен живот (по-бърза умора на материала) и отнема повече енергия да бъде произведен (топене на материала срещу студено щамповане). И не на последно място, има по-голям СО2 отпечтък - производството на килограм суровина алуминий е около 7 пъти по-енергоемко от това на килограм стомана.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    И после след първоначалния оглед от новия собственик се връща обратно за рефакторинг, пълно е в тубата с такива примери така че не винаги бързината означава качество по-често точно обратното.
  • #17
    q ( преди 1 година )
    Коментарии на хора купуващи си колите от атоморгите(автокъщите). Много държат на качеството и поддръжкта. Има и поддържани стари коли от любимите Ви марки - ама не ви харесват цените. Всеки ден гледам такива с 15 годишни аудита, бмв-та и мерцедиси. Надуват бузи и шарат между лентите без мигачи. Хора спрете се бе! Не знам как изглеждате в собствените си очи, ама аз виждам хора с нисък социален статус имитиращи, тези дето карат нови коли от гореупоменатите марки. Поне не се набивайте на очи.
  • #16
    До 15 ( преди 1 година )
    Да започнем оттук. Изрязването, огъването и заваряването на ламарините на шасито, антикорозионната му обработка и боядисването му част от поточната линия ли са или не са? Колко време отнемат? Това се замества с една отливка, която се нуждае от една машина и процеса отнема няколко секунди. Алуминия не се нуждае от последваща антикорозионна обработка и боядисване.
  • #15
    До 12 ( преди 1 година )
    Цехове и поточна линия са като компютри и компоти.За твоето ниво няма разлика.
  • #14
    Гост ( преди 1 година )
    Затова качеството на Тесла е отвратително ниско.Бързат да сглобят китайските батерии,електромотор и останалите компоненти от външни доставчици за отрицателно време.Резултата е ниско качество.
fallback
Последни