Нито недостигът на автомобили, нито драстично повишените им цени могат да спрат възхода на българския пазар, показва традиционната справка на Automedia.bg за новите регистрации в МВР. За първите два месеца на 2023 у нас са регистрирани 5588 нови автомобила (категории М1 и N1), което е с 18% повече от миналата година.
Най-продаваният автомобил в Европа за миналата година не попада дори в Топ 50 в България през 2023. Другите изненадващи отсъствия в Топ 20: Dacia Duster, Nissan Qashqai, Renault Captur. За пръв път от три десетилетия няма и лек автомобил Ford сред първите 40
Данните за януари и февруари включват доста любопитни моменти, но несъмнено най-важният е, че в Топ 3 на най-продаваните коли у нас за пръв път попада електромобил.
Toyota - 686 Dacia - 678 Renault - 532 Volkswagen - 438 Skoda - 405 Kia - 337 Hyundai - 326 Ford - 194 Mercedes - 240 BMW - 224 |
От друга страна, продължаващите проблеми с доставките водят до липсата на познати имена от Топ 20 - например Dacia Duster, Nissan Qashqai, Renault Captur. А Peugeot 208, което през миналата година бе най-продаваният лек автомобил в Европа, сега не попада дори в Топ 50 в България.
При марките начело все още е миналогодишният лидер Toyota, но с нищожен аванс пред Dacia. За пръв път в Топ 20 попада Porsche. Любопитен факт е също, че през 2023 броят на регистрираните у нас нови Rolls-Royce е абсолютно същият като броя на регистрираните нови Lada - по три автомобила.
Най-продаваните нови коли в България през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
Еднакви продажби за RAV4 и Superb, но докато за японския модел те са резултат на значителен спад, при чешкия седан имаме цели 94% ръст спрямо миналата година - знак, че в Квасини най-сетне започват да наваксват с натрупаните поръчки.