През последните десетилетия търсенето на автомобили с автоматична скоростна кутия расте непрекъснато, но напоследък се наблюдава и обратната тенденция. Потребителите започват целенасочено да търсят коли с „механика“, като причината не е в пестене на пари при покупката.
Експертите на JD Power са установили, че хората на възраст от 18 до 46 години започват да предпочитат по-често автомобили с ръчна скоростна кутия. Увеличението все още е минимално, но общата тенденция се забелязва много ясно. Според Wall Street Journal все повече млади хора целенасочено търсят автомобили с механична трансмисия и това не е защото тези превозни средства харчат по-малко.
През 2021 г. продажбите на автомобили с ръчни скорости са достигнали историческо дъно, но след това тръгват нагоре. Ако преди 2 години дялът на общите продажби на нови коли в САЩ с „механика“ са били едва 0,9, то 12 месеца по-късно те са се увеличи с 1/3 и достигат 1,2%. А през януари 2023 г. техният дял вече достига 1,7%.
Факт е, че на американския пазар броят на моделите с ръчни скорости непрекъснато намалява, но и това се променя в последно време и някои производители залагат на все повече версии с 3 педала. В края на 2022 г. продажбите на мощните Cadillac CT4-V и CT5-V Blackwing с ръчна скоростна кутия се оказват много по-високи от очакваното.
Също така всяка четвърта продадена нова Acura Integra има педал на съединителя, а Mazda MX-5 Miata остана без версии с автоматик. Статистиката от продажбите показва, че точно 50% от купувачите на Integra с механични скорости са на възраст между 18 и 45. При MX-5 всеки четвърти купувач е между 18 и 35 години.