fallback

Решението за забрана на ДВГ в Европа се отлага

Планираното за 7 март гласуване пропадна, след като 3 държави се оказаха против

Окончателното гласуване на Съвета на ЕС за спиране на продажбата на бензинови и дизелови автомобили в Европа няма да се проведе на 7 март, както беше планирано. Както е известно, 4 държави, в това число и България, не са съгласни и са готови да направят „блокиращо мнозинство“, което да попречи на приемането на ограниченията.

Основна роля в случая играе недоверието на Германия към електрическите автомобили, като управляващите страната смятат, че възобновяемите синтетични горива (eFuels) също трябва да намерят място в бъдещето на мобилността.

Освен Германия с „не“ ще гласуват Италия и Полша, докато засега позицията на България е „въздържал се“. Затова и решението е отложено за поетапно намаляване на вредните емисии (CO2) беше отложено за по-късна дата, която обаче все още не е посочена.

Според информациите разговорите продължават, като властите в ЕС се опитват да намерят решение, което да удовлетворява всички. Явно е, че трябва да бъдат направени някои отстъпки, тъй като в противен случай забраната не може да стане факт, поне не и в близко бъдеще. Това призна и говорителят на Европейската комисия – Дана Спинат, която отвори вратата за възобновяемите горива.

„Преговаряме с някои държави относно опасенията, които се появиха наскоро. Трябва да разгледаме всички позиции, особено новите, за да преценим кой е най-добрият път, по който са поемем“, обясни Спинат.

Трябва също да се помни, че текстът, представен от Брюксел, не забранява нито една конкретна технология, нито налага продажбата само на електрически автомобили. В него е посочено единствено, че се изисква всички превозни средства, регистрирани от 2035 г. нататък, да намалят нивата на CO2 със 100% в сравнение с 2021 г.

Освен това, има предпазна клауза до 2026 г.,, която задължава Европейската комисия да преразгледа регулаторната марка и да я промени, ако в рамките на три години новите алтернативни горива са постигнали достатъчен технологичен напредък, за да намалят емисиите до нула.

Трябва също така да се отбележи, че мандатът на сегашната изпълнителна власт на ЕС ще приключи през 2024 г. И е напълно възможно новата комисия да бъде далеч по-отстъпчива през 2026 г., тъй като алтернативата е целият процес да започне отначало.

fallback
  • #54
    анонимен ( преди 1 година )
    това ще има да си се отлага още години.. спете спокойно.
  • #53
    Класика ( преди 1 година )
    И всички да отидат при бай Ставри!!! И Байдън Урсула Трюдо Макрон Шолц Нехамер*Обама Клинтън*-сивите кардинали на Сорос! И министрите на Австралия Холандия Белгия и" сие",и като дойде Тръмп да спре парите за мафията СЗО,да изтегли Америка от тристранното споразумение,да спре ел колите,Истанбулската конвенция заедно с обратеняците при бай Ставри!чакаме Тръмп!
  • #52
    До 51 ( преди 1 година )
    Е как ще е виновен Путин като Америка е виновна - гадовете имат съвест и гледат повече от ден напред. Диктатора Путин само се бори за мир като напада с цялата армия съседна държава хем да стигне и другите окупирани територии в Молдова но тези "неосъзнати руснаци" - "нацисти" не са като онези руснаци търпящи Путин 25 години и не искат Аншлус. И да коментара ми е неадекватен по темата както и твоя
  • #51
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе пак Путин е виновен. Ако не вярвате питайте дементиралия дядо, Урсулата и който и да е изперкал евро-атлантик.
  • #50
    анонимен ( преди 1 година )
    Откакто Франция пусна реакторите отново в началото на годината тока на борсата падна на предвоенните нива в Европа и като цяло много неща падат рязко през последните месеци до по-нормални нива - въглища, газ, литий и т.н.
  • #49
    До долния ( преди 1 година )
    Я се разбери с тинтирита, че той обяснява че още днес един мегават час струва долар на свободния пазар на който ще излизаме през 2025 година. Тоест за този един долар можеш да изминеш 5 000 км с електромобил. Е колко да ти е по-евтино с дизел? Дори електрическият камион на тесла с 38 т общо тегло изминава 1 000 км с този долар. Дизелов ТИР ще му трябват поне 1000 лв да зареди. Хайде съгласувайте си опорните точки защото ставате смешни вече.
  • #48
    анонимен ( преди 1 година )
    Електричките ги чака лошо бъдеще, в UK се зарежда за паунд киловата на публични азрядни и почти навсякъде е така, а тук след 2025 киловата ще удари левче, вече е по-евтино на дизел и газ.
  • #47
    анонимен ( преди 1 година )
    На път сме да видим ценова война за електромобилите, която ще завърши с ценови паритет на ДВГ (и в крайна сметка известна консолидация/фалити сред производителите, които не могат да се справят)До този момент предлагането беше далеч под търсенето. Сега те се изравняват и спадовете на цените ще преобразуват маржовете на печалба от електромобилите в по-високо търсене.Ще се получи порочен кръг, тъй като търсенето на електромобили намалява търсенето на ДВГ и ДВГ губи икономия от мащаба.
  • #46
    Ш'Менти тинти&q ( преди 1 година )
    "а фалират ли соларките ела гледай цени на електричеството. Абе сложно ти е остави ;)"Продължава да ти е сложно и да не разбираш, че веднъж инсталиран един солар, работя в гаранция 30 години, а след това може да работи още толкова без нужда от гориво. Ако едно дружество фалира и не може да се върне кредита, соларите ще бъдат купени от друго дружество или ще се стопанисват от банката, но ще продължат да работят следващите 30 години и цените на тока ще падат всеки път като пекне слънце
  • #45
    Шменти капели ( преди 1 година )
    "това означава, че всеки инвеститор в солар ще фалира ;) А ако изпусне този златен час същия този камион зарежда на 350-400 ПЪТИ по-висока цена, а фалират ли соларките ела гледай цени на електричеството. Абе сложно ти е остави ;)" пак не знаеш какви ги приказваш затова ще те перефразирам " това означава че всеки който е инвестирал в синтетика ще фалира, а ако изтърве златния час, ще произвежда 350-400 пъти по-скъп бензин." Няма бизнес логика да инвестираш милиони за един час безплатна енергия.
fallback
Последни