IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите втора ръка продължават да поскъпват и чупят рекорд

При употребяваните електромобили се случва точно обратното, но техният дял все още е много малък

Употребяваните автомобили са поскъпнали средно с 1,3% през февруари спрямо предходния месец и средната цена е 29 125 евро - нов рекорд за всички времена, сочат данните на най-големия онлайн автомобилен портал в Европа - AutoScout24, който има над 10 милиона потребители и е с повече от 2 милиона обяви за продажба.

 

Коли втора ръка

 

Поскъпването става още по-голямо в сравнение със същия месец на миналата година - от февруари 2022 г. превозните средства са поскъпнали с 9,1 процента. Автомобил втора ръка струва средно с 2436 евро повече от преди година през февруари.

Цените на употребяваните електрически коли в момента вървят в обратната посока, като в сравнение с пика през септември 2022 г. са паднали с 19 процента. В същото време предлагането се увеличи през февруари. Според AutoScout24 делът на електромобилите в общия пазар все още е твърде малък, за да могат спадовете сега да прекъснат тенденцията за покачване на цените.

 

Hyundai-Kona-Elektro-2020

 

Пазарът на употребявани автомобили все още е доминиран от тези с двигатели с вътрешно горене и при тях средните цени се покачват. При дизеловите средната цена е 29 696 евро, а при бензиновите - 26 787 евро.

За месец февруари най-рязко поевтиняване е регистрирано при електромобилите - с 4,3% до 40 869 евро. Превозните средства на природен газ (CNG) загубиха 3,1% от стойността си и вече се търгуват за средно 16 632 евро. Със средна цена от 41 412 евро (-1%) хибридните превозни средства в момента са най-скъпата категория задвижване сред употребяваните превозни средства.

 

Коли втора ръка-1

 

Погледът към сегментите изяснява текущата тенденция – цените на всички класове са се увеличили през февруари. Най-много на луксозните – с 3,2 процента, което означава средна цена от 70 152 евро.

Офертите в портала през февруари за електромобили са се увеличи с 19,6 процента в сравнение с предходния месец. Освен това има по-голям избор за хибриди (+10,3%), автомобили с пропан-бутан (+6,1%) и дизели (+1,7%). При бензинови двигатели продавачите са намалели с 1,2 процента.

 

 

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Guest ( преди 1 година )
    ,,Къде мога да разбера каква реална цена мога да сложа на колата си преди да я обявя за продажба?,,......Споко рано или късно ще разбереш.Всвко едно нещо струва толкова ,колкото могат да ти дадат за него ,щом не ти дават толкова .....трябва да намалял цената .
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    ,,Споко. Колите трета, четвърта и пета лъка леко поевтиняват.,,.......обаче скоро за скрап ще заминават
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Дрън дрън твърдеше,че електромобилите се обезценяват по малко от една кола с ДВГ.Пак е сбъркал с прогнозите.
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Истината ли ( преди 1 година )
    До 3Истинста е че си в много голяма заблуда.Така наречените Legacy ***, произвеждат електричките на загуба. Но не могат да вдигнат цените щото няма да са конглокентни.Само Тесла знае как се правят електрички и да печели от тях.
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Споко. Колите трета, четвърта и пета лъка леко поевтиняват.
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Имам въпрос ( преди 1 година )
    Къде мога да разбера каква реална цена мога да сложа на колата си преди да я обявя за продажба? Трябва да се водя от цените на Горубляне ли? Преполагам не, тъй като там има само ***, най-вече дизели, които са изтъркани от каране и тепърва следват един куп ремонти по тях. Докато моята кола е обгрижвана в официален сервиз на производителя и всичко й е като ново - след първи основен ремонт на двигател е, скорости-обслужени, ходова част и какво ли още не.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Високите цените на новите коли (двойни и тройни, направо смешни) правят така, че малко хора биха дали пари за един апартамент за текения която иска и поддръжка, иска и пари за застраховки и вече високи лихви, доста добри коли които не са чисто нови все още се намират за 4 пъти по-ниски или повече пари.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Коко ( преди 1 година )
    Хайде стига простотии ,който иска нека дава за над ценени коли! И между другото ,забелязвам вече спад на цената за колите втора рака след 2015 г конкретно, защото си търся коала и гледам доста често в сайтовете . Някой тъговци сложили една цена, след някой ден гледаш цената с 3000лв надолу след това нагоре с 1000 след това пак надолу с 5000 . Който върже върже! Хайде със здраве !
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    до Гошко номер две - какво значи "стари електрички" - намаляването на цените на нови електо автомобили от доминиращият производител - води до налаляването и на цените на "старите електрички". Самите електромобили втора ръка са скъпи по принцип. А търсенето на ДВГ автомобили втора ръка се обяснява с това, че няма как да накараш някой в този момент, който по една или друга причина е принуден да ползва автомобил с ДВГ, да инвестира в нов такъв от умиращата технология.
  • #3
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Истината ( преди 1 година )
    истината е, че електричките в момента супер набутване за потребителите и супер печалба за производителите. Цената на производство е по-ниска от обикновен автомобил с ДВГ, защото половината компоненти по колата липсват. В същото време цената е по 2 защото е модерно и така маржа на печалба е в небесата. От друга страна батерята, която е основен компонент старее и така обезценката на ел колите е несравнимо по-голяма от на класическите коли, което почва да се вижда на пазара втора и трета ръка