fallback

Toyota за Tesla Model Y: „Произведение на изкуството“

Японските инженери разглобиха кросоувъра и останаха изумени

Toyota е най-големият производител на автомобили в света и произвежда почти всеки тип превозно средство, за което можете да се сетите. Но ако има област, в която изостава, това са електрическите автомобили.

За миналата година японският автомобилен производител е продал само 24 466 електромобила в световен мащаб миналата година, което е капка в морето в сравнение с 2,6 милиона хибрида, продадени от него през същия период. За същия период лидерът при автомобилите, задвижвани само на ток – Tesla, е реализирал 1,3 млн продажби.

В Toyota обаче са решени да наваксат изоставането си. Това беше обявено категорично от новия главен изпълнителен директор на концерна Коджи Сато, който от 1 април заема мястото на Акио Тойода. Вече бившият ръководител на Lexus обеща промяна в стратегията за електромобили, като това включва и създаването на нова архитектура за BEV, която да бъде готова до 2026 г.

По информация на Automotive News, в момента японците се опитват да разберат защо изостават толкова сериозно от лидера Tesla. Затова и инженери на Toyota са разглобили напълно един Model Y, за да могат да открият ключовите технологични тайни на най-продаваното електрическо превозно средство на света. Твърди се, че японците са били изумени от опростената, но много ефективна структура на кросоувъра на Tesla.

„Сваляйки кожата от Model Y, той наистина се оказа произведение на изкуството. Просто не е за вярване“, коментира един от ръководителите на Toyota. Според него голямата изненада е дошла от това, колко се различават технически последните версии на Model Y от тези, които са произведени по-рано, въпреки че всички изглеждат еднакво на външен вид.

Японците са впечатлени от използването на гига отливки за елиминиране на безброй части и скоби и структурната батерия, която действа като под на автомобила. Този подход на Tesla елиминира стотици части и сваля около 100 кг от теглото на колата, като в същото време увеличава обхвата на батерията и намалява общите разходи.

Един от изпълнителните директор на Toyota е бил категоричен: „Това е съвсем различна производствена философия“, докато друг добавя: „Нуждаем се от нова платформа, проектирана от нулата“. А това са наистина зашеметяващи признания от ръководители на марка, известна с технологиите си и качество на производството.

Разглобяването на Model Y ясно е показало колко изостават някои от старите автомобилни производители като Toyota, когато става дума за електромобили. Инженерите са категорични, че японският автомобилен производител се нуждае от голям скок напред, за да настигне начина на Tesla при изграждане на електрически превозни средства.

Съобщава се, че те са идентифицирали четири основни области, в които Tesla има голямо предимство пред Toyota: специална платформа, усъвършенствана батерия, определено място за производство на електрически превозни средства и софтуерно дефинирана архитектура. Tesla има и четирите от тях, а Toyota няма нито едно – поне не още.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Тая статия да не я свалихте от туйтъра на друсалко. От 10 години тесла произвежда по подобен начин и тези чак сега били научили за това,
  • #2
    Гост ( преди 1 година )
    Евтина реклама на Теслъ,сър.
  • #1
    олеле ( преди 1 година )
    Ама кой ги пише тия статии бре?!?
fallback
Последни