fallback

Toyota за Tesla Model Y: „Произведение на изкуството“

Японските инженери разглобиха кросоувъра и останаха изумени

Toyota е най-големият производител на автомобили в света и произвежда почти всеки тип превозно средство, за което можете да се сетите. Но ако има област, в която изостава, това са електрическите автомобили.

За миналата година японският автомобилен производител е продал само 24 466 електромобила в световен мащаб миналата година, което е капка в морето в сравнение с 2,6 милиона хибрида, продадени от него през същия период. За същия период лидерът при автомобилите, задвижвани само на ток – Tesla, е реализирал 1,3 млн продажби.

В Toyota обаче са решени да наваксат изоставането си. Това беше обявено категорично от новия главен изпълнителен директор на концерна Коджи Сато, който от 1 април заема мястото на Акио Тойода. Вече бившият ръководител на Lexus обеща промяна в стратегията за електромобили, като това включва и създаването на нова архитектура за BEV, която да бъде готова до 2026 г.

По информация на Automotive News, в момента японците се опитват да разберат защо изостават толкова сериозно от лидера Tesla. Затова и инженери на Toyota са разглобили напълно един Model Y, за да могат да открият ключовите технологични тайни на най-продаваното електрическо превозно средство на света. Твърди се, че японците са били изумени от опростената, но много ефективна структура на кросоувъра на Tesla.

„Сваляйки кожата от Model Y, той наистина се оказа произведение на изкуството. Просто не е за вярване“, коментира един от ръководителите на Toyota. Според него голямата изненада е дошла от това, колко се различават технически последните версии на Model Y от тези, които са произведени по-рано, въпреки че всички изглеждат еднакво на външен вид.

Японците са впечатлени от използването на гига отливки за елиминиране на безброй части и скоби и структурната батерия, която действа като под на автомобила. Този подход на Tesla елиминира стотици части и сваля около 100 кг от теглото на колата, като в същото време увеличава обхвата на батерията и намалява общите разходи.

Един от изпълнителните директор на Toyota е бил категоричен: „Това е съвсем различна производствена философия“, докато друг добавя: „Нуждаем се от нова платформа, проектирана от нулата“. А това са наистина зашеметяващи признания от ръководители на марка, известна с технологиите си и качество на производството.

Разглобяването на Model Y ясно е показало колко изостават някои от старите автомобилни производители като Toyota, когато става дума за електромобили. Инженерите са категорични, че японският автомобилен производител се нуждае от голям скок напред, за да настигне начина на Tesla при изграждане на електрически превозни средства.

Съобщава се, че те са идентифицирали четири основни области, в които Tesla има голямо предимство пред Toyota: специална платформа, усъвършенствана батерия, определено място за производство на електрически превозни средства и софтуерно дефинирана архитектура. Tesla има и четирите от тях, а Toyota няма нито едно – поне не още.

fallback
  • #43
    анонимен ( преди 1 година )
    Милион и кусур срещу 20 хиляди , това е бъдещето пред тойотка
  • #42
    Всеки има мнение ( преди 1 година )
    До "анонимен": За да откраднеш нещо се иска акъл. Трябва да можеш да разбереш инженерното решение за да можеш да го откраднеш и пресъздадеш. А да признаеш, че си разглобил колата на конглокенцията публично и да признаеш технологичното превъзходство се иска доблест. Само *** си мисли, че японеца (в този случай) не може да измисли нещо друго. Остани си със здраве.
  • #41
    анонимен ( преди 1 година )
    ""инженери на Toyota са разглобили напълно един Model Y, за да могат да открият ключовите технологични тайни ""Пак гледат от къде могат да откраднат нещо. Японеца не сяда на чертожната дъска да измисли нещо а гледа от къде да открадне наготово.
  • #40
    До 28 ( преди 1 година )
    Приятелю, пишеш за Тесла произведена в Америка! В Европа Модел У идва от Китай и Берлин. И двете фабрики правят колите на доста добро ниво, без такива грешки за които пишеш. Няма вече разлика във панелите или кривини. Нещата са оправени за Европа.
  • #39
    Няма драма ( преди 1 година )
    Тойота има голям опит в създаването на платформи, както и необходимата философия, ресурси, кадри и техническо ноу-хау за да ги превърне в оптимизирана машина за пари. За това е необходимо време - не става от днес за утре.Иначе рисковите действия на Мъск и компания се отплатиха и помогнаха на Тесла да постигнат успехи в автомобилниата индустрия, където от години се залага на постепенен прогрес, задвижван от консервативни, ниско-рискови решения. От конглокенцията печелим ние, няма драма :)
  • #38
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще направят това което правят най-добре - copy-paste
  • #37
    Има драма ( преди 1 година )
    Една платформа се проектира 5-8 години. След това започва производството и първите години се работи на загуба и с мижав произодствен капацитет и огромно количество брак. След това почват проблеми с детските болести. Нямаше да има проблеми, ако бяха почнали преди 5-6 години и бяха към края на процеса, но те едва сега го започват, а вече имат 200 милиарда дългове.
  • #36
    Няма драма ( преди 1 година )
    Каква е драмата? Тойота са доказани коли и ще останат такива. Ще поръчат гига преси, ще купят ако трябва технология от Мъск или ще обединят усилия с друг производител или конгломерат. Тойота ще се адаптира, не я мислете. Както и другите производители.Имаме си по-належащи проблеми в България :)
  • #35
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тойота вече имаха съвместен проект с Тесла - РАВ4ЕВ от 2012. След което заявиха че гаражния инженеринг на Тесла е несъвместим с философията им за качество на продукта и продадоха всичките си акции в Тесла. Действията говорят повече от думите.
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Първият електромобил на Тойотка беше не само провал, а и излагация. Уволниха шефа, въпреки че беше от фамилията. Инженерите първо казаха, че не могат да достигнат Тесла в следващите 5 г., а сега - че Тесла е произведение на изкуството. Само балканец-жълтофил все още не загрява, че любимата му марка е безвъзвратно изостанала и е в безизходица.
fallback
Последни