fallback

Toyota за Tesla Model Y: „Произведение на изкуството“

Японските инженери разглобиха кросоувъра и останаха изумени

Toyota е най-големият производител на автомобили в света и произвежда почти всеки тип превозно средство, за което можете да се сетите. Но ако има област, в която изостава, това са електрическите автомобили.

За миналата година японският автомобилен производител е продал само 24 466 електромобила в световен мащаб миналата година, което е капка в морето в сравнение с 2,6 милиона хибрида, продадени от него през същия период. За същия период лидерът при автомобилите, задвижвани само на ток – Tesla, е реализирал 1,3 млн продажби.

В Toyota обаче са решени да наваксат изоставането си. Това беше обявено категорично от новия главен изпълнителен директор на концерна Коджи Сато, който от 1 април заема мястото на Акио Тойода. Вече бившият ръководител на Lexus обеща промяна в стратегията за електромобили, като това включва и създаването на нова архитектура за BEV, която да бъде готова до 2026 г.

По информация на Automotive News, в момента японците се опитват да разберат защо изостават толкова сериозно от лидера Tesla. Затова и инженери на Toyota са разглобили напълно един Model Y, за да могат да открият ключовите технологични тайни на най-продаваното електрическо превозно средство на света. Твърди се, че японците са били изумени от опростената, но много ефективна структура на кросоувъра на Tesla.

„Сваляйки кожата от Model Y, той наистина се оказа произведение на изкуството. Просто не е за вярване“, коментира един от ръководителите на Toyota. Според него голямата изненада е дошла от това, колко се различават технически последните версии на Model Y от тези, които са произведени по-рано, въпреки че всички изглеждат еднакво на външен вид.

Японците са впечатлени от използването на гига отливки за елиминиране на безброй части и скоби и структурната батерия, която действа като под на автомобила. Този подход на Tesla елиминира стотици части и сваля около 100 кг от теглото на колата, като в същото време увеличава обхвата на батерията и намалява общите разходи.

Един от изпълнителните директор на Toyota е бил категоричен: „Това е съвсем различна производствена философия“, докато друг добавя: „Нуждаем се от нова платформа, проектирана от нулата“. А това са наистина зашеметяващи признания от ръководители на марка, известна с технологиите си и качество на производството.

Разглобяването на Model Y ясно е показало колко изостават някои от старите автомобилни производители като Toyota, когато става дума за електромобили. Инженерите са категорични, че японският автомобилен производител се нуждае от голям скок напред, за да настигне начина на Tesla при изграждане на електрически превозни средства.

Съобщава се, че те са идентифицирали четири основни области, в които Tesla има голямо предимство пред Toyota: специална платформа, усъвършенствана батерия, определено място за производство на електрически превозни средства и софтуерно дефинирана архитектура. Tesla има и четирите от тях, а Toyota няма нито едно – поне не още.

fallback
  • #33
    До гостенина ( преди 1 година )
    Разбира се че е фалшива новина. Искат да скрият предстоящия фалит на тесла защото вече никой не търси тези кошници, нали. Вече пета година ни обясняваш че електромобилите нямат бъдеще и очевидно си "познал". Даже продължаваш да си мислиш че съм бил заблуден за същите пет години от които ви повтарям, че toyota не е на прав път и ще обърне глокса да тръгне да гони Тесла. Но колкото и да противоречи на вярванията ти, фактите са си факти и е време да ги признаеш.
  • #32
    Гост ( преди 1 година )
    Фейк нюз.
  • #31
    Leberknoedl ( преди 1 година )
    Производителите на най-надеждните автомобили хвалят производителите на най-не-надеждите. Какво ли може да означава това??
  • #30
    VAYK ( преди 1 година )
    Софтуерно дефинирана архитектура! Докато някой не направи нещо подобно, всички ще предпочитат Тесла!
  • #29
    До долния ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав. Tesla има проблем с качествения контрол и може да ти доставя произведението на изкуството с драскотина или направо счупен пръст на статуя, но самият дизайн е произведението на изкуството, а не неговото изпълнение от някой некадърен чирак който е забравил да завие болта на волана. А от toyota изтеглиха абсолютно всички произведени автомобили заради саморазвиващи се болтове не заради човешка грешка, а заради проблем с дизайна още при проектирането.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    В Интернет има безброй снимки и оплаквания от реални собственици на това произведение на изкуството.Падащ волан,падащи брони,липса на накладки,самозапалвания монтаж с помощта на трупчета и дебело тиксо.. Разумен човек който е пред покупка на произведението би трябвало да е особено внимателен..
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    До всички, които мислят че новината е фалшива. Разбира се че не е невъзможно да е такава и някой да е съчинил това, но в такъв случай би трябвало да има опровержение от toyota. Нека някой ми посочи такава новина и това ще е доказателство че от toyota никога не са го казвали. А toyota няма да си мълчи защото има най-голямата пропагандна машина в цялата автомобилна промишленост. Ако новината беше фалшива досега щяха да са засипали всички световни медии са с опровержения
  • #26
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Хех, барем да бяха написали името на инженера от Тойота дето така бил хвалил Тесла..
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла е номер едно към момента, аз си мислех че е с 5 г., но вече по-скоро клоня към 10 години напред. Ако успеят да пуснат Тесла 2 скоро на останалите производители ще им се стъжни живота.
  • #24
    До #10 ( преди 1 година )
    Статията е написана ( или преписана от някъде ) от някой си DANIEL BLEAKLEY. Този човек, може да е същия като нашия Петър Захариев, но да кажем с малко по-добър правопис. Ти си същия шаран, като повечето интернет потребители.
fallback
Последни