fallback

Европа намалява възрастта за получаване на шофьорска книжка

17-годишните ще могат да карат 12 месеца с придружител, документът става дигитален

Познатият документ за управление на автомобил, който всеки шофьор трябва да носи със себе си, отива в историята. Европейската комисия днес предложи набор от правила, които всъщност предвиждат получаване на документа една година по-рано, тоест на 17, като ще бъде валиден за всички държави в ЕС. Шофьорите на тази възраст ще карат една година с придружител, а когато навършат 18, ще могат вече да управляват автомобила сами.

Целта на Комисията е да повиши пътната безопасност и според мярката това ще помогне на ЕС да постигне нулева смъртност по пътищата през 2050 г. Обучението и тестовете за получаването лиценз ще вземат под внимание повече безопасността на пешеходци, велосипедисти, скутери и електрически велосипеди. Данните ще бъдат споделяни, за да може отнемането на шофьорската книжка да влезе в сила в целия ЕС.

Предвиждат се и сериозни санкции срещу някои нарушения:

Неспазване на достатъчно разстояние от автомобила отпред

Опасно изпреварване

Опасно паркиране

Пресичане на една или повече непрекъснати бели линии

Шофиране в насрещното

Неспазване на правилата за използване на аварийни коридори

Използване на претоварено превозно средство

Комисията също така предвижда „изпитателен срок от най-малко две години за начинаещи водачи след успешно полагане на изпита и правило за нулева толерантност към шофиране в нетрезво състояние. Това е от съществено значение, тъй като въпреки че младите шофьори представляват само 8% от всички шофьори, всеки втори от общо пет фатални сблъсъка включват водач или мотоциклетист на възраст под 30 години."

Актуализираните правила за изпитване ще вземат предвид прехода към превозни средства с нулеви емисии. Например ще бъдат оценявани знания и умения, свързани с усъвършенствани системи за подпомагане на водача и други автоматизирани технологии.

Начинаещите шофьори също ще бъдат обучавани как стилът им на шофиране влияе върху емисиите, като например времето за смяна на предавките. И накрая, допустимата маса на превозно средство от категория „В“ ще бъде променена за превозни средства с алтернативно гориво, тъй като превозните средства с нулеви емисии и батерии могат да бъдат по-тежки.

fallback
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    В щатите е така от 16 годишна възраст. Не е проблема в децата и джигитите, не е проблема и в това че няма закони. Закони има! Но не се спазват! И по лошото, не са за всички, а се налагат избирателно.
  • #4
    до 3 ( преди 1 година )
    Не е проект, а го има в Германия. От 17 г. могат да карат с придружител, докато навършат 18.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз викам, книжките да ги слагат, като изненади в Зрънчо! Което дете над 14 г. спечели книжка да си попълва в нея имената и да почва да кара.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Това засега е само проект. Я мине я не. По скоро не.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Виждал съм ги такива и сега, след като колата загасне на светофара и бързо се сменят ученичката с таткото докато ги псува цялата колона зад тях.
fallback
Последни