fallback

Европа намалява възрастта за получаване на шофьорска книжка

17-годишните ще могат да карат 12 месеца с придружител, документът става дигитален

Познатият документ за управление на автомобил, който всеки шофьор трябва да носи със себе си, отива в историята. Европейската комисия днес предложи набор от правила, които всъщност предвиждат получаване на документа една година по-рано, тоест на 17, като ще бъде валиден за всички държави в ЕС. Шофьорите на тази възраст ще карат една година с придружител, а когато навършат 18, ще могат вече да управляват автомобила сами.

Целта на Комисията е да повиши пътната безопасност и според мярката това ще помогне на ЕС да постигне нулева смъртност по пътищата през 2050 г. Обучението и тестовете за получаването лиценз ще вземат под внимание повече безопасността на пешеходци, велосипедисти, скутери и електрически велосипеди. Данните ще бъдат споделяни, за да може отнемането на шофьорската книжка да влезе в сила в целия ЕС.

Предвиждат се и сериозни санкции срещу някои нарушения:

Неспазване на достатъчно разстояние от автомобила отпред

Опасно изпреварване

Опасно паркиране

Пресичане на една или повече непрекъснати бели линии

Шофиране в насрещното

Неспазване на правилата за използване на аварийни коридори

Използване на претоварено превозно средство

Комисията също така предвижда „изпитателен срок от най-малко две години за начинаещи водачи след успешно полагане на изпита и правило за нулева толерантност към шофиране в нетрезво състояние. Това е от съществено значение, тъй като въпреки че младите шофьори представляват само 8% от всички шофьори, всеки втори от общо пет фатални сблъсъка включват водач или мотоциклетист на възраст под 30 години."

Актуализираните правила за изпитване ще вземат предвид прехода към превозни средства с нулеви емисии. Например ще бъдат оценявани знания и умения, свързани с усъвършенствани системи за подпомагане на водача и други автоматизирани технологии.

Начинаещите шофьори също ще бъдат обучавани как стилът им на шофиране влияе върху емисиите, като например времето за смяна на предавките. И накрая, допустимата маса на превозно средство от категория „В“ ще бъде променена за превозни средства с алтернативно гориво, тъй като превозните средства с нулеви емисии и батерии могат да бъдат по-тежки.

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбира се ! подкрепям колкото повече опит и стаж има един шофьор по безопасно на пътя!
  • #24
    Анонимен ( преди 1 година )
    Има хора които могат да карат и хора които НЕ могат така, че няма значение възрастта щот има хора 35 и на 45 които пак НЕ могат да карат
  • #23
    Слави Славов ( преди 1 година )
    Вече сигурно ли е?
  • #22
    Мирослав ( преди 1 година )
    Да така ще сме по опитни във шофирането !
  • #21
    Георги Иванов ( преди 1 година )
    Супер! Подкрепям решението !
  • #20
    Тариката ( преди 1 година )
    ТЕ НА 30 Г. НЕ МОГАТ ДА КАРАТ, КАМО ЛИ НА 17.
  • #19
    Кобра ( преди 1 година )
    Има и друго - ако стане катистрофа и загине някой по вина на такъв 17-годишен, кой ще носи наказателна отговорност? 17 годишните не са пълнолетни и не носят пълна наказателна отговорност. Това е едно от най-важните неща. Като даваш права, трябва да ги даваш на хора, които могат да носят отговорност.
  • #18
    Кобра ( преди 1 година )
    Пълна глупост! Така нищо хубаво няма да постигнат.То сега положението е трагично, понедението на много водачи е арогантно, какво точно ще подобрят с даването на книжка на такива, дето не знаят на кой свят са?
  • #17
    Хмммм ( преди 1 година )
    То по тази логика ще им позволяват и да правят се кс от малки, ама няма да е проблем ако е с придружител (мама тати инцести) да легализират и наркотиците тогава, направо да им ги дават в училище, заедно с обяда. Извратен ЕС, на всекиго е ясно, че на 17 още не знаеш къде се намираш ама вече те подготвят да те хвърлят на пътя между супер агресивните БГ шофьори
  • #16
    Анонимен ( преди 1 година )
    Автомобилите станаха с автоматични скоростни кутии и шофьорите станаха по изнежени и безмозъчни
fallback
Последни