fallback

Европа намалява възрастта за получаване на шофьорска книжка

17-годишните ще могат да карат 12 месеца с придружител, документът става дигитален

Познатият документ за управление на автомобил, който всеки шофьор трябва да носи със себе си, отива в историята. Европейската комисия днес предложи набор от правила, които всъщност предвиждат получаване на документа една година по-рано, тоест на 17, като ще бъде валиден за всички държави в ЕС. Шофьорите на тази възраст ще карат една година с придружител, а когато навършат 18, ще могат вече да управляват автомобила сами.

Целта на Комисията е да повиши пътната безопасност и според мярката това ще помогне на ЕС да постигне нулева смъртност по пътищата през 2050 г. Обучението и тестовете за получаването лиценз ще вземат под внимание повече безопасността на пешеходци, велосипедисти, скутери и електрически велосипеди. Данните ще бъдат споделяни, за да може отнемането на шофьорската книжка да влезе в сила в целия ЕС.

Предвиждат се и сериозни санкции срещу някои нарушения:

Неспазване на достатъчно разстояние от автомобила отпред

Опасно изпреварване

Опасно паркиране

Пресичане на една или повече непрекъснати бели линии

Шофиране в насрещното

Неспазване на правилата за използване на аварийни коридори

Използване на претоварено превозно средство

Комисията също така предвижда „изпитателен срок от най-малко две години за начинаещи водачи след успешно полагане на изпита и правило за нулева толерантност към шофиране в нетрезво състояние. Това е от съществено значение, тъй като въпреки че младите шофьори представляват само 8% от всички шофьори, всеки втори от общо пет фатални сблъсъка включват водач или мотоциклетист на възраст под 30 години."

Актуализираните правила за изпитване ще вземат предвид прехода към превозни средства с нулеви емисии. Например ще бъдат оценявани знания и умения, свързани с усъвършенствани системи за подпомагане на водача и други автоматизирани технологии.

Начинаещите шофьори също ще бъдат обучавани как стилът им на шофиране влияе върху емисиите, като например времето за смяна на предавките. И накрая, допустимата маса на превозно средство от категория „В“ ще бъде променена за превозни средства с алтернативно гориво, тъй като превозните средства с нулеви емисии и батерии могат да бъдат по-тежки.

fallback
  • #15
    Никола ( преди 1 година )
    Правилно,е така 1год ще е с придружител който ако е добър шофьор може да предаде опит и така по безопасно шофиране .Но ако придружителя е нехаен и постоянно нарушава той само може да навреди ,Затуй да се допускат за придружители само шофьори с безупречно досие .Такива които имат системни нарушения да не могат да показват и придружават.
  • #14
    777 ( преди 1 година )
    Аз предлагам на 10г още да могат да шофират. Тези меки китки в ЕП дават ли си сметка, че това само ще повиши катастрофите, особено в държава като нашата. Колкото е по млад човек, толкова е по самонадеян и безотговорен към обществото.
  • #13
    До 12 ( преди 1 година )
    Абе не е точно така в САЩ. Имат си платен отпуск и то по-голям от този в Япония.9 дни платен годишен отпуск и 6 платени официални празници или общо 15дни. Докато в Япония са 10 дни. Вярно е че ако не си на пълен работен ден а на почасова работа в САЩ не ти се полага платен отпуск, но мисля че и в България е така.
  • #12
    Асдфг ( преди 1 година )
    Е това че в САЩ е така не означава, че не е глупост. САЩ са някакви безгрешни близки до ниво на бог индивиди ли? В САЩ нямат масово платена отпуска например, айде от утре да въведем бачкане докато мърдаш или да почнем да караме вместо нормални коли камиони с 5 литрови двигатели да можем да си носим 200 килограмовите тела до магазина за полуфабрикати. Каква полза за обществото ще има ако 17 годишни карат коли? Освен за негативи за друго не се сещам.
  • #11
    До 9 ( преди 1 година )
    Що глупост така е в Сащ от десетилетия
  • #10
    До 1 ( преди 1 година )
    Това с гасненето е неприятно наистина.НО от друга страна в града място за ръчни скорости няма.Освен бедност не виждам друга причина някой да избере ръчката.
  • #9
    Бунтата ( преди 1 година )
    Поредната глупост на безделниците от европарламента за намаляване на населението на планетата.амееикански простотий!
  • #8
    Алабала ( преди 1 година )
    Значи да караш кола на 17 ще може, а да гледаш порно трябва да си на 18 понеже не си дорасъл още:) Не се мери с един аршин. Трябва да разрешат порнака и алкохола от 14 нагоре.
  • #7
    Аз ( преди 1 година )
    Добре, ако този 17 годишен непълнолетен водач шофирайки под нечий надзор причини катастрофа с жертви кой ще бъде виновен и съответно ще лежи в затвора - водача, надзорника или и двамата? Обаче когато лицето е непълнолетно отговорност за неговите действия се поема и от родителите му и ако надзираващ шофьор е някой 18 годишен приятел тогава трябва и родителя на шофьора да е под отговорност. Абе срува ми се пак поредната необмислена глупост. Всъщност кому е нужно 17 годишни да карат кола?
  • #6
    до 1 ( преди 1 година )
    А какво пречи колоната да е малко по-толерантна към начинаещия шофьор? Възпитатие, може би? Все едно те са се родили научени! И не ми казвай, че на теб никога не ти е гаснала колата - няма такъв шофьор.
fallback
Последни