IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW пуска X5, задвижван с горивни клетки на Toyota

Пилотната серия на водородния кросоувър ще бъде от 100 бройки

BMW пуска пилотна флотилия от модели iX5 Hydrogen, които са създадени за четири години. Идеята е кросоувърите с нулеви вредни емисии да бъдат изпратени по света за демонстрации и пробни шофирания от различни целеви групи, в това число и медиите. Пилотната програма е насочена към хора, които нямат опит с SUV-автомобили, като им се даде шанс да видят за какво става въпрос.


BMW iX5 Hydrogen


„Водородът е универсален източник на енергия, който играе ключова роля в процеса на енергиен преход и следователно в опазването на климата. В края на краищата, това е един от най-ефективните начини за съхранение и транспортиране на възобновяеми енергийни източници“, заяви председателят на Управителния съвет на BMW AG - Оливър Ципсе.

„Трябва да използваме този потенциал, за да ускорим трансформацията на сектора на мобилността. Водородът е липсващото парче в мозайката, когато става въпрос за мобилност без емисии. Една технология сама по себе си няма да е достатъчна, за да позволи климатично неутрална мобилност в световен мащаб“, каза още шефът на баварския концерн.


BMW iX5 Hydrogen


BMW iX5 Hydrogen беше показан за първи път като концепция на автомобилното изложение IAA през 2019 г. и докато много производители на автомобили се отказаха от плановете си да развиват водородни задвижвания през последните няколко години, BMW все още смята, че те играят важна роля.

Всеки iX5 Hydrogen започва живота си като стандартен X5, произведен в завода на автомобилния производител в Спартанбърг (Южна Каролина). След това всъдеходът се изпраща в Центъра за изследвания и иновации на компанията в Мюнхен, където е монтиран нов под, за да побере два големи резервоара за водород в централния тунел и под задната седалка.


BMW iX5 Hydrogen


За всяка машина са предвидени индивидуални горивни клетки, които BMW взима от Toyota. След това двигателят с вътрешно горене се заменя с интегрирано задвижващо устройство, което комбинира електрическия мотор, трансмисията и силовата електроника в компактен корпус.

В същото време Юрген Гулднер, генерален мениджър програмата за развитие на платформата за електромобили Neue Klasse, разкри, че BMW работи върху възможността на същата архитектура да се произвеждат и модели с хибридно задвижване. Самата платформа ще бъде готова през 2025 г., като първият автомобил на нея ще бъде седан, който ще бъде последван от компактен SUV. Водородното задвижване обаче ще се използва само за големи модели.

0 от 500