IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Обрат - Audi загуби съдебен спор за имена на модели

Въпреки това NIO смени названията на спорните електромобили и обяви цените им за Германия

Опитът на Audi да блокира китайската NIO за използването на имената ES6 и ES8 в Европа претърпя обрат, след като Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO) отхвърли искането на германския автомобилен производител.

 

Audi-12

 

Първоначално след 15-месечна битка миналия месец съд в Мюнхен реши, че NIO ES6 и ES8 може лесно да бъдат объркани с Audi S6 и S8 и забрани на китайците да рекламират електрическите си SUV с тези имена в Германия. Сега обаче базираната в Аликанте (Испания) – EUIPO, която е учредена през 1994 г. и се занимава с регистрацията на търговски марки и промишлен дизайни в ЕС, промени присъдата.

По същество съдът в Мюнхен смята, че потребителите могат да приемат, че ES6 и ES8 са електрическите версии на S6 и S8 на Audi. Европейският съд обаче не смята, че имената на моделите на NIO нарушават търговските марки S6 и S8 на германците.

 

EL7-1

 

Въпреки това преди пускането на китайските автомобили от NIO преименуваха първия си модел на EL7. Смята се, че азиатският производител е преценил, че защитата на конвенцията за именуване е твърде трудна и струва твърде много време и пари в сравнение с цената на промяната на името.

Основаната през 2014 г. компания NIO разчита в Германия основно на абонамента за автомобили с максимална гъвкавост и персонализация със срокове от един месец до пет години. В допълнение към седана EТ7, който беше обявен за доставка в края на март, SUV с име EL7 и моделът от по-висок среден клас ET5 също са налични и се очакват физически да бъдат на пазара до 6 месеца.

 

ET5

 

NIO работи с така наречените Power Swap Stations (PSS). Това е технологично и енергийно решение, което позволява смяна на батериите за около 5 минути. Тази нова услуга също е включена в абонамента, в който освен редовната подмяна на батерията, са включени и планираните надстройки.

Месечните вноски варират в зависимост от конфигурацията на автомобила, капацитета на батерията и други фактори, както и желанието на клиента за гъвкав или фиксиран срок. В момента на сайта на NIO могат да се резервират само фиксирани срокове от 36 месеца.

 

nio-et7-electric-sedan

 

ET5 започва от месечна цена 999 евро с батерия от 75 кВт/ч, а с батерия от 100 кВт/ч се предлага от 1175 евро. ET7 струва от €1163 на месец с батерия 75 кВт/ч и €1290 с по-голямата. EL7 SUV се предлага на уебсайта с месечни цени, започващи от 1299 евро (75 кВт/ч) и 1436 евро (100 кВт/ч).

В допълнение към абонамента производителят предлага и ET7 за закупуване от 69 900 евро, а EL7 започва от 73 900 евро. Все още няма цени за ET5, но има и допълнителни разходи при закупуване на нова кола. Тъй като технологията PSS означава, че клиентите трябва да наемат батерията, за 75 кВт/ч струва допълнително 169 евро на месец, а 100 кВт/ч се предлага за 289 евро на месец.

 

 

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ц ( преди 1 година )
    Този спор си беше смешен от самото начало. Сякаш Ауди притежават буквите S и цифрите в каквато и да е комбинация. То по тази логика сяка кола с S 1-10 в модела си веднага трябва да си сменя името.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хохо ( преди 1 година )
    Освен това NIO започнаха производство на дъщерна марка, която цели евтиния и мид клас сегмент.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хохо ( преди 1 година )
    Много ми е смешно как чули-недочули коментират. Няма как да ти продадат автомобил без батерия - просто battery swap се доплаща допълнително. Иначе си зареждаш колата по нормален начин в станциите. Battery swap е страхотно решение за хора на които не им се чака да зареждат колата с часове и Мъски чак сега чу идва в акъла, че е решение. Късничко защото NIO вече патентоваха решениетп. Освен това, специално тази марка винаги е била luxury с цел конглокенция на TSLA. Има други марки за евтиния сегмент
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А нашите копейколюбци обясняваха за евтините китайски електрички ? А то се оказа 70хил юро за скраб от чайната . Инвазията на дръпнатите се отлага за идните поколения :)
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Чул недочул, чел-недочел. 70к евро плащаш само ако батерията е товя и тогава няма смяна. Ако го купиш без батерия (цената е значитено по-ниска) или под наем - тогама ще има смяна на батерията.
  • #3
    5 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Китай си купиха няколко олимпиади да се провеждат при тях, та съда ли няма да подкупят? Иначе и аз не харесвам немчугите.
  • #2
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Германия си мисли, че управлява ЕС и че ще им се размине китайската инвазия, да няма да фалират като Стелантис и само с яка подкрепа от еврпарламента могат да оцелеят.
  • #1
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами успех в живота! Това със смяната на батериите както и с наема за батерии не ми се струва много добра идея, предвид огромния живот на новите батерии. Щом ти дават автомобил без батерията, дали си заслужава да платиш за него 70 хиляди евро, а след това да плащаш по 200-300 евро за наемна батерия дори автомобилът да стои цяла година в гаража без да го изкарваш?