fallback

Ето как ще се задвижват камионите в близко бъдеще

Cummins вече тества усъвършенстван електрически двигател за големи превозни средства

Cummins Inc. е американска корпорация, която проектира, произвежда и разпространява едни от най-известните големи двигатели с вътрешно горене в света. Сега, предвид променящата се обстановка, и тази марка се ориентира към електрификацията.

Cummins първо тества нов електрически заден мост за тежкотоварни превозни средства, наречен 17Xe ePowertrain. Тестването се проведе на истински камион на полигона Millbrook в Бедфордшър (Великобритания). Интересното е, че този агрегат е разработен от Meritor, които са част от Cummins от началото на 2022 г.

В разработката участват и поделенията Editron и Electra - партньори от консорциума Danfoss под ръководството на Advanced Propulsion Center (APC). Но да се върнем на темата за еновационното задвижване.

Електрическият заден мост на 17Xe ePowertrain е способен да произвежда 430 kW непрекъсната мощност, което го прави подходящ за използване в тежкотоварни камиони и автобуси в конфигурации 6x2 или 4x2. Предлага се с различни предавателни числа и с тристепенна трансмисия.

Подразделението Editron на Danfoss пък е отговорно за дизайна и доставката на мощния електродвигател и високоефективния инвертор от силициев карбид, които задвижват оста.

Електрическият мотор е базиран на собствена архитектура и методология за управление на топлината, която надхвърля целите на пътната карта на APC 2035 за специфична мощност. Това означава, че за тази конструкция на електрическото задвижване е необходим само един двигател. Това е значително подобрение в сравнение с настоящите алтернативи, които изискват два двигателя, за да отговорят на изискванията за мощност на този продуктов сегмент, отбелязват от Cummins.

fallback
  • #21
    Явор ( преди 1 година )
    Някой изобщо задава ли си въпроса, колко нови електроцентрали, ще трябва да се изградят, както и инфраструктурата за зареждане? Колко време ще отнеме всичко това и каква ще е цената?Цената на енергията?Няма нещо, чието търсене се увеличава, а цената да се запази!Преди време в англия нямаше пътни такси за електромобили. Е... Вече такъв филм няма. Чисто нов електромобил има по висока такса от 2-литров дизел, произведен 2016г.
  • #20
    TSLA ( преди 1 година )
    Semi е с 900 кВтч батерия на 1000 волта. Масови (това е важно!) клетки тип 4680 в 9 модула. Масови (също важно!) мотори от леките им коли. Мощност на зареждане (още по-важно!): над един мегават на Megacharger станция (30 мин.престой). И ето го НАЙ-ВАЖНОТО: само TESLA предлага цялостно решение: невъзможната машина с масови части, MegaPack съхранение на ток по магистралите + Megacharger зарядни + автономно управление = камиона да бачка 24/7 без шофьор... и тотално yби транспортно-логистичния цирк.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Каруцата няма алтернатива! Така кобилата успокоявала коня.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами не си купувай Тесла камион като ти е тежка батерията. Остави на тези, които се занимават с транспорт да преценят лошо ли е да има ел. камион или не. Ел колата харчи 4 пъти по-малко пари на 100км от дизелова, ако това е така и за камиона, всичките минуси заедно с тежката 5 тона батерия се изпаряват, защото камионите горят много гориво. Намаляването на цената на километър 4 пъти ще го направи привлекателен за много компании. Никой не очаква първия ел. камион да е перфектен но има и плюсове.
  • #17
    До долния ( преди 1 година )
    Да не се ли усещаш че е пълно безумие, дизеловите камиони да носят 10 пъти повече енергия в резервоарите си, а да минават само два-три пъти повече километри с тях? При транспорта е много по-важен параметърът себестойност на километър, отколкото параметърът тегло на полезния товар на един камион. Голямата работа, че един дизелов камион може да превози 25 т за 1 000 лв на определено разстояние, ако електрическият превоз в 20 т за 300-400 лв. Кой мислиш че ще е по-успешния камион?
  • #16
    хахаха ( преди 1 година )
    Тука някой от коментиращите не могат на направят разлика между лека кола и камион. Не ви ли идва на акъла че камиона тегли ремарке и товар. Съотношението между общото тегло и капацитета на батерията е много лошо отколкото при дизела. Камиона на Тесла мъкне 1000KWh батерия. Само тя тежи над 6.2 тона. Това е безумие!
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    1600 km / 24 часа = 66.67 км/ч средна скорост - чудо!!! - автономен ли е този камион и го товарят и разтоварват без да спира. Или ако средната скортост е 100 км/ч то 16 часа без да спира. 3 часа със 100 км/ч + 1 час почивка и така 24 часа. Така ли? С двама шофьора ли?
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    1600 km / 24 часа = 66.67 км/ч средна скорост - чудо!!! - автономен ли е този камион и го товарят и разтоварват без да спира. Или ако средната скортост е 100 км/ч то 16 часа без да спира. 3 часа със 100 км/ч + 1 час почивка и така 24 часа. Така ли? С двама шофьора ли?
  • #13
    Бай бай смърделници ( преди 1 година )
    Демек правят хибрид нещо което джапаните правят вече 30 години.Само че там дизел нямат място.Всичко е по Адкинсън.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    "Пробега му пада с 50%" - К'о? На най-некъдърните електромобили пада с 30%. На най-добрите - с 10%.
fallback
Последни