IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов проблем за индустрията – младите не искат автомобили

Броят на хората с шофьорски книжки намалява при всяко следващо поколение

През миналия век продажбите на автомобили непрекъснато се увеличават и оптимистичните търговци и производители вярват, че те ще продължат да растат. Но съдейки по тенденциите сред младите хора, потребителите на автомобили ще стават все по-малко.


млади хора


Всичко започна с „милениалите“ (поколение Y – родени между 1982 и 2004 година), сред които има много по-малко шофьори, отколкото сред тези от поколение X (1964-1980 година). Тази бройка ще намалява още при „зумерите“ (поколение Z – родени 2002-2013 година). А това означава, че търговците на автомобили потенциално могат да загубят около 24% от купувачите, което се превръща в проблем.

През 1997 г. в САЩ 43% от 16-годишните са имали шофьорска книжка, а сред 17-годишните броят на шофьорите е бил 62%, твърди Washington Post. През 2020 г. този брой е намалял с 18% за 16-годишните и със 17% за 17-годишните.

Също така през 1997 г. почти 90% от 20-25-годишните са имали шофьорска книжка, а през 2020 г. сред хората на тази възраст 80% имат шофьорска книжка.

Сред основните причини да не искат да шофират са безпокойството от изменението на климата, разходите за притежаване на кола и притеснения от случващото се на пътя (страх от попадане в катастрофа).

Експерти посочват, че популяризирането на електрически превозни средства би могло да реши проблема с климата в съзнанието на младите хора, но цената на такива превозни средства е непосилна за същите тези младите хора (плюс застраховка, плюс данъци, плюс поддръжка и ремонти, глоби, такси за паркиране и платени пътища... .). Затова вместо колите, те все по-често избират споделяне на автомобили и градски транспорт.

Ако говорите с младите хора за отношението им към автомобилите, се оказва, че те не виждат никаква разлика между съвременните модели. Дори в дизайна, да не говорим за пълнежа. Те не се интересуват от цифрови табла и огромни мултимедийни екрани, тъй като имат по-добри устройства в джобовете, чантите и раниците си. С една дума, те не се нуждаят от модерна автокултура в сегашния й вид.


0 от 500
  • #24
    21 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Просто от малки ви облъчват за коли, това обаче при новите поколения явно не работи и хората предпочитат споделено пътуване.
  • #23
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Вижте сега ( преди 1 година )
    Тинтирито е прав. Относно това, че голям процент от младите са неосъзнати към самите себе си, камо ли към тази индустрия.
  • #22
    34 rate up comment 1 rate down comment
    Петър ( преди 1 година )
    Не знам за младите, но аз самия след последното горублянско посещение си казах край вече с употребяваните *** и вече предпочитам градския транспорт. За нова кола не мога и да си помисля дори. Обикновен българин съм.
  • #21
    6 rate up comment 5 rate down comment
    ghewjndsm ( преди 1 година )
    Коллото е супер да освен че не еприложимо поради по ниската скорост в следствие на конструктивните му особености по незащитен си и от на мотор неизползваемо за почти нищо и прави хемороиди.
  • #20
    22 rate up comment 9 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    В същото време в Русия и особено Китай раждаемостта е под тази в Запада, сина на пропагандиста на Кремъл - Соловьов е обратен с женски нокти и дрехи. То бива да си путинофил ама като се държиш като талибан ли ще бориш толеращината която и аз не харесвам както и злобен примитивизъм. Между другото 60% от тези 7.5% в САЩ са бисексуални иначе казано наполовина хетеро и ръста идва основно от тях но както и да е колко трябва да си *** да кажеш, че дали си обратен е определящо за дали искаш кола
  • #19
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    А бе шменти , стига си говорил за проблеми от сексуално естество под всяка тема. Разбирам те че си имаш проблеми но не е нужно да занимаваш хората с тях и да ги включваш днеска по сънува всеки един разговор независимо дали става въпрос за земеделие автомобили или космоса. Тези за които говориш ги има във всяка една група хора по какъвто и да е признак. В голямата си част са създадени именно заради замърсяването на въздуха и храните както и заради модерното здравомеопазване по които милееш.
  • #18
    21 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Въййй, ще ни вземат колите хомосексуалните! Как така младите ще искат да не са принудени да карат кола навсякъде, а да има достъпен транспорт?! Оставете ме да си карам 30-годишната кола бе, еврогейци!
  • #17
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нв просто младите нямат пари
  • #16
    18 rate up comment 22 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    ***, Сър! Да припомним едно скорошно проучване, според което близо 7.5% от населението на САЩ се определя като LGBT+ в изтрещяла европа сигурно са 17 вече... либетащината и толеращината доказано убиват!
  • #15
    20 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    През 1970 година средна работна заплата в САЩ е била около 9000 долара. А един автомобил от среден клас е струвал около 3500 долара. Тоест няма никакъв проблем за 1 година да си спестиш пари за кола и да я купиш без заем от банка. Сега средната заплата около 56 000 долара а кола от среден клас струва 46 000 долара. Тоест не само в България е зле работа. И в САЩ също обедняват. Защото позволила на социализма да пусне пипала и да задуши пазарната икономика.