fallback

В Русия признаха, че не могат да правят основни компоненти за автомобили

Става въпрос за автоматични трансмисии, модерни двигатели и системи ABS

В обозримо бъдеще в Русия ще бъде невъзможно да се организира производството на плеяда важни автомобилни компоненти като автоматични трансмисии, модерни двигатели, всички системи за задвижване на колелата и ABS. Това каза в интервю за „Парламентская газета“ ръководителят на АвтоВАЗ - Максим Соколов, като допълни, че въпросните компоненти е по-лесно да се купуват отвън.

 

 

В отговор на журналистически въпрос защо китайските производители успяват да продадат автомобили и компоненти в Русия по-добре от местните, Соколов обясни, че всичко зависи от финансовия модел. Според него обемът на китайския автомобилен пазар е около 25-30 милиона коли годишно, плюс външния пазар, така че цените там са по-ниски.

Руският автомобилен пазар е значително по-малък, така че цените на същите компоненти и възли са десетки пъти по-високи, продължи Соколов. Според него цената на Lada расте, „защото се състои от възли, които се произвеждат само за руската автомобилна индустрия, за разлика от китайските автомобили“. Компонентите стават по-скъпи, така че е невъзможно да се намали цената на крайния продукт. Ръководителят на АвтоВАЗ вярва, че е възможно да се изравнят шансовете чрез регулиране на автомобилния пазар.

 

 

Любопитно е, че федералните власти не споделят мнението на Максим Соколов, пишат местни руски медии. Тази седмица ръководителят на Министерството на промишлеността и търговията обеща , че програмата за заместване на вноса на системата ABS ще бъде разработена преди края на годината.

Соколов казва още: „Има доста затворени пазари със собствени модели или модифицирани, които преди са принадлежали на световни автомобилни производители. Например иранският пазар, където започнаха с производството на Renault и Peugeot. Но технологично тези продукти са няколко стъпки зад продуктите, които се предлагат днес в международната автомобилна индустрия, включително продуктите на АвтоВАЗ“.

 

 

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Тъпички са руснаците, последните 20 години трябваше да разработят всякакви алтернативни технологии и щяха да са конглокенция на Европа и сащ, ама те предпочитат да копират и затова Китай е напред, те не! и Русия продава само ресурси с техника от запада!
  • #18
    до#16 и #17 ( преди 1 година )
    Четете и не лъжете. Даже в прозападната манипулативна wikipedia са ви го написали хората. Доста неточности има, но все пак колкото и да е неточно, то е доста по-истинско от вашите глупости. Гледам, че изобщо нямаш представа какво Space X, Starlink, а ти Fury погледни хубаво кога и защо е прекратен договора за ракетните двигатели и си смени дилъра преди пак да твърдиш, че интелектуално били на американска компания. Та какво стана накрая, руснаците нищо не произвеждали, нали. Смешковци!
  • #17
    Fury ( преди 1 година )
    До 15! Хайде стига с тия лъжи. Двигателят РД 180 беше предназначен за ракетите Атлас 5, които изстрелваха комуникационни и шпионски спътници. Договорът е за 110 двигателя от 1999 г. до 2020 и той приключи. Тези двигатели принадлежат интелектуално на американската компания ЮЛА и не се използват от руски ракети. Просто им беше по-евтино да ги поръчат в русия.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    това за совалките си е пълна лъжа. Наивна руска пропаганда. Горките пукат се като гледат Space X, Starlink или телескопа, ама какво да се прави като не можеш, не можеш.
  • #15
    АнтиКравар ( преди 1 година )
    Те хАмериканците не могат двигатели за совалките си да правят та внасят руски, но нищо не казвате по този въпрос. За хиперзвуковите ракети нещо да кажете? Самите кравари са признали за тях. Не случайно руснаците обявяват предварително кога ще правят изстрелвания, за да могат краварите да насочат спътниците натам и да направят засичане на скоростта им. Прочетете им изказванията на официалните американски специалисти и военни. Поне на тях вярвайте с0р0с0идчета!
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Инженерите казват не могат да направят, партията казва ще правим! Звучи ли познато?
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    кафемелачки, прахосмукачки и др. - също не могат.
  • #12
    Иларион Мъсков ( преди 1 година )
    Аз съм Руснак и произвеждам електрически коли Пабеда. Има два класа, Z и V.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Проблемът е че всеки път като намерят решение на даден проблем и САЩ налагат нови санкции.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Те и в Европа не са много по-добре. Сглобяват маслояди разтягащи верига след 30-60 хил км. За автоматични скоростни кутии с ресурс китайски тостер от левчето, да не говорим
fallback
Последни