fallback

В Русия признаха, че не могат да правят основни компоненти за автомобили

Става въпрос за автоматични трансмисии, модерни двигатели и системи ABS

В обозримо бъдеще в Русия ще бъде невъзможно да се организира производството на плеяда важни автомобилни компоненти като автоматични трансмисии, модерни двигатели, всички системи за задвижване на колелата и ABS. Това каза в интервю за „Парламентская газета“ ръководителят на АвтоВАЗ - Максим Соколов, като допълни, че въпросните компоненти е по-лесно да се купуват отвън.

 

 

В отговор на журналистически въпрос защо китайските производители успяват да продадат автомобили и компоненти в Русия по-добре от местните, Соколов обясни, че всичко зависи от финансовия модел. Според него обемът на китайския автомобилен пазар е около 25-30 милиона коли годишно, плюс външния пазар, така че цените там са по-ниски.

Руският автомобилен пазар е значително по-малък, така че цените на същите компоненти и възли са десетки пъти по-високи, продължи Соколов. Според него цената на Lada расте, „защото се състои от възли, които се произвеждат само за руската автомобилна индустрия, за разлика от китайските автомобили“. Компонентите стават по-скъпи, така че е невъзможно да се намали цената на крайния продукт. Ръководителят на АвтоВАЗ вярва, че е възможно да се изравнят шансовете чрез регулиране на автомобилния пазар.

 

 

Любопитно е, че федералните власти не споделят мнението на Максим Соколов, пишат местни руски медии. Тази седмица ръководителят на Министерството на промишлеността и търговията обеща , че програмата за заместване на вноса на системата ABS ще бъде разработена преди края на годината.

Соколов казва още: „Има доста затворени пазари със собствени модели или модифицирани, които преди са принадлежали на световни автомобилни производители. Например иранският пазар, където започнаха с производството на Renault и Peugeot. Но технологично тези продукти са няколко стъпки зад продуктите, които се предлагат днес в международната автомобилна индустрия, включително продуктите на АвтоВАЗ“.

 

 

fallback
  • #9
    До #8 ( преди 1 година )
    Що? Краставиците от Русия ли идват? Опаа, забравих, те и краставици нямат
  • #8
    Virtuozzo ( преди 1 година )
    3 краставици лимит във НЕвеликобритания,техният министър им казал да ядат репички вместо домати ,санкциите определено работят :)
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Той и Сармат-а ползва електроника и процесори. Освен ако не ползва съветски лампови технологии значи е с вносни части. Отделно преди голямата реч на Путин трябваше да има тестове на Сармат-а, а той нищо не спомена. Смятай как са минали ако въобще са се случили. В момента всичко технологично влиза в Русия от Китай. И то на огромна цена. Китай в момента си купува Русия на безценица.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Половин век по-късно още не могат да направят ABS... първата кола с ABS е S класа от 60те.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Мдааа, санкциите не работят, ама изобщо...
  • #4
    budinov ( преди 1 година )
    а дали изобщо сармат съществува е въпрос със повишена трудност.всичко е най най безаналогово но май само на картинка
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Те и да произведат кой ще си купи руска кола или кола с руски абс, някой със суисидални помисли.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Ракета Сармат могат, една скоростна кутия или ABS спирачки не могат ?! Ей това, някой ще може ли да ми го обясни ?
  • #1
    Fury ( преди 1 година )
    "Тази седмица ръководителят на Министерството на промишлеността и търговията обеща , че програмата за заместване на вноса на системата ABS ще бъде разработена преди края на годината" Много обичат частицата ЩЕ! До м. септември 2022 г. щяха да произведат няколкостотин хиляди ВАЗа - евтини и независими от внос!
fallback
Последни