IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайската BYD излъгала за продажбите си за 2022 г.

Несъответствия между застрахователните данни и отчетите на компанията разкриват измамата

Китайският производител на автомобили BYD имаше впечатляващи резултати през изминалата година, но тези резултати сега са поставени под въпрос заради несъответствия между застрахователните данни и отчетите за продажбите, съобщава Autoevolution.

 

byd-3

 

До 2021 г. китайската компания едва продаваше 50 000 коли за тримесечие, но се разрастна експоненциално. Цифрите са впечатляващи, независимо дали става въпрос за електрически превозни средства или така наречените „нови енергийни превозни средства“ (NEV), които включват plug-in хибриди. BYD изостави чистото производство на ICE, така че тях не се говори.

В момента BYD присъства на повече от 70 пазара, включително и в европейски държави като Германия, Нидерландия, Дания и Швеция от лятото на миналата година. Съобщава се за продадени 1.86 милиона електрически и plug-in хибриди през 2022 г., което прави марката номер едно в света за модели, оборудвани с външно зареждане. А при автомобили с нулеви емисии BYD е на второ място след Tesla - 1.3 милиона срещу 0.9 милиона през 2022 г.

 

byd-1-6

 

Въпросът, който се повдига обаче е дали BYD е продала всичките си превозни средства на реални клиенти. Слуховете от Китай показват, че производителят може да не докладва точни данни. BYD отчете продажби от 1,86 милиона превозни средства през 2022 г., но застрахователните данни (еквивалентни на регистрации на други пазари) са с 260 000 по-ниски.

Несъответствието се подкрепя от търговците на употребявани автомобили в Китай, които казват, че много чисто нови автомобили BYD са били пренасочени на пазара. Според Чарлз (@CharlesWBoy) един дилър втора ръка има много автомобили BYD Han с по-малко от 50 км на километража. Всички те имат дата на регистрация на застраховка 30 декември 2022 г. Въпреки че цената на новите автомобили е 280 000 юана (40 000 долара), сега те се продават на 220 000 юана (32 000 долара). Дилърът се похвали във видео, че ще получи повече автомобили BYD, когато текущите запаси се изчерпят.

 

byd-1-5

 

Според източници, запознати с подобни практики, китайските компании използват „свързани компании“ (компании в сянка), за да купуват техните автомобили и да отчитат сделката като продажба. След застрахователните регистрации тези превозни средства се пласират на пазара на употребявани автомобили.

Китайските производители използват тази стратегия, за да изчистят излишните запаси, така че да могат да отчитат „блестящи продажби“. Не само продажбите се вдигат от тази практика, но производителите също така могат да поискат EV кредити преди изтичане на предишните. Кредитите компенсират някои загуби, като се има предвид, че превозните средства се продават на по-ниски цени.

 

byd-1-4

 

Въпреки, че тази практика е съмнителна, BYD не е първата и със сигурност няма да е последната компания, която я използва, допълва Autoevolution. Други такива в Китай, като Xpeng, направиха това и дори западните производители използваха подобна тактика.

Volkswagen, например, отчете огромен ръст в продажбите на ID.3 в края на 2020 г. Въпреки това колите бяха продадени на дилъри, за да се възползват от кредити и да се избегнат глоби за емисии. След това те бяха препродадени като употребявани автомобили, въпреки че по това време бяха изпълнени със софтуерни проблеми.

 

byd-most-likely-faked-its-2022-sales-numbers-real-sales-could-be-much-lower-210761_1

 

Растежът на BYD впечатли както инвеститори, така и конкуренти. Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет взе огромна част от акциите на компанията през 2008 г. Въпреки това, легендарният американски инвеститор трябва да е забелязал нещо в бизнеса на BYD, защото започна да продава акции приблизително по същото време, когато резултатите на BYD достигнаха тавана. Позицията на Berkshire Hathaway в BYD е намалена от над 20% през август 2022 г. до по-малко от 14% през януари 2023 г.

Напротив - Чарли Мънгер, дългогодишен инвестиционен партньор на Уорън Бъфет, е оптимистичен за BYD, твърдейки, че китайската компания „е толкова много пред Tesla в Китай, че е почти смешно“.
 

 

 

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кой ги купува тия електрически играчки? Само разни заблудени хорица и промити мозъци от зелената пропаганда които имат излишни пари и нищо не разбират от коли. От София до Варна да ми ходят с преспиване щото на мотокара му свършва батерията до Стара Загора? Тва какво е сега? Търсят хотели, паркинги, къде да спят, каде да зареждат. 3 часа чакаш в студа, в жегата по пътищата. Мизерия Зимно време на тръни да не закъсаш в балкана да свърши тока и да умреш от студ. Порнография от всякъде е тва.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    И като четеш статистиките сподели нещо де? С колко са паднали продажбите на Тесла в Китай откакто свалиха цените? Защо се наложи отново да вдигат цените за да ограничат търсенето? Ако миналата година тесла продаде 1,3 милиона автомобила, по твоите песимистични прогнози ще продаде ли поне един милион тази година или толкова няма да може? Защо винаги отговаряте с празни приказки и кухи фрази и никога с цифри и факти? Толкова слушахме тесла трябваше да е фалирала 7596 пъти досега
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Представям си ако това се отнасяше за ВАГ, Тойота или Тесла колко плюене щеше да има в коментарите но щом е за китайска фирма няма проблем ;D
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Хаха ( преди 1 година )
    Тесла в момента не може да си продаде колите ....това може да се провери много лесно , отваряш сайта на тесла и даваш коли на склад - пълно е и да става въпрос за нови коли (до 50 км пробег) .В Китай всяка седмица излизат продажбите -кой колко е продал ,а тесла в момента е зле . Има още много неща ама кой да ти чете ,то верно, че е по-добре да си просто fan boy wannabe. А това с купуване/продаване с цел печалба го появиха всички ...най редовно с Ford lightning с по 20-30 к отгоре , Lucid с 50 к
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    И защо смяташ че едното е изключва другото? Вече за стотен път повтарям че докато тесла не може да се справи с производството за да задоволи търсенето, ще предпочита да набляга на количеството, за сметка на качеството. Качеството ще се подобри чак след като успее да задоволи търсенето, свали цените достатъчно и се чуди как да си увеличи продажбите. Увеличаването на качеството ще е чак последния коз, когато свършат всички останали. След като увеличава с 50% продажбите всяка година, всичко е окей
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Незнайно защо както тези за които говориш така и ти смятате, че българският пазар може да повлияе по какъвто и да е начин на световните тенденции за продажби на НОВИ автомобили. А какво ще се кара след 20 години в България, зависи от това какво се продава по света днес. Точно както днешните продажби са пряко свързани с това какво се е продавало по света преди 20 години
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    Забавлявам се искрено на коментариите. Гошетата смятат още сто години да карат 20 годишни "прениуми". Закупени като нови от "тъпите европейци" и любезно предоставени им от албанските и арабски автокъщи втора ръка - неразличими от нови. Отваряйки мобилето обаче ясно се вижда че след 2013 година рязко се е изменил профила на предлаганите коли втора употреба. Цените на луксозните и читави коли пък са недостижими даже и след 10 години употреба, основно като фирмени.
  • #2
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Толкова са напред Тесла, че хората още дебатират как да си оправят окачването и от къде трака, айде нема нужда облъчените да си ги карат със здраве.
  • #1
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От статията се вижда колко напред е Тесла пред останалите. Докато другите се чудят как да имитират продажби и да разкарват излишъците, за Тесла се чакаше с месеци и години и до скоро съществуваше практика да се купуват чисто нови автомобили и да се продават с до 10 000$ надценка като автомобили втора употреба и имаше кой да ги купува. А когато най-накрая успяха да вдигнат производствения капацитет за да задоволят търсенето, просто свалиха цените за да увеличат търсенето отново до недостиг.