IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lexus се отказа от нестандартния волан

Устройството беше предвидено за новия кросоувър RZ, но няма да се използва

Lexus се гордее с производството на надеждни и удобни автомобили, а основната причина за това е вниманието към детайла. През миналата година компанията представи новия си кросоувър RZ, като един от акцентите в него беше волан с необичайна форма, който няма физическа връзка с колелата.


Lexus RZ


Оказа се обаче, че това устройство няма да се появи на модела, който ще се предлага с обичайния кръгъл волан. А щурвалът ще може да се използва при Lexus RZ не по-рано от 2025 г., съобщава CarBuzz.

В компанията са решили да се откажат от нестандартния волан, защото искат да се уверят, че технологията е перфектна и няма да създава проблеми на клиентите, обясни маркетинг-мениджърът на Lexus - Сакико Аоно, като допълни, че довеждането на устройството до съвършенство ще отнеме повече от година.


Lexus RZ


На свой ред, Юши Хигашияма, помощник-главен инженер за проекта RZ, коментира, че има някои неща при разработката на нова технология, с които конструкторите трябва да се съобразяват. Инженерите на марката искат да бъдат абсолютно сигурни, че всичко е технически готово за масово производство.

Новият волан, за разлика от конвенционалното кормило, не може да се завърти на повече от 300 градуса. Основната трудност е да се направи управлението удобно при всякакви маневри и във всякакви ситуации. Електрониката трябва да работи ясно, позволявайки на колата да завива лесно при ниски скорости и да не потрепва при високи скорости.


Lexus RZ


Затова и специалистите на Lexus възнамеряват да се фокусират върху намирането на баланс, а дотогава на клиентите ще се предлага кросоувър със стандартен кръгъл волан.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дора Габе ( преди 1 година )
    Интересно - волан без рейка ( без физическа връзка с колелата ) Звучи ми като автопилота на Тесла - той също не е свързан физически с нищо - направо те самоуб*ва, нито признава спирачки, знаци, другите на пътя - директно те хвърля в някоя пропаст.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4: Тоя волан всъщност е доста удобен, в ютюб има няколко видеа по въпроса. Търси на "one motion grip".
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Последно, отказали или отложили с 2 години?
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха До къде стигнах ( преди 1 година )
    След електронната ръчна спирачка явно ще имаме и волан без механична връзка с колелата. Все гениални изобретения лишени от всякаква логика. Висохотехнологични решения на несъществуващи проблеми. Важното е гове-дата да се доят и колите да стават все по скъпи и невъзможни за поддръжка.
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До #2- и на базата на какво твърдите това? Моят опит с Lexus IS300h за 78 000км- тих, комфортен, икономичен. Седи страхотно в бързи завои. С лак, който се възстановява сам при леки драскотини, когато я оставя на слънце. Имам премиум саунд система с 15 колони, 1 е сублууфър, имам кожа (истинска навсякъде), отопление и ОХЛАЖДАНЕ на седалките. Комфортен достъп (воланът потъва и седалката се отдръпва и много още. Не пестят от нищо.... Вашия опит с марката е конкретно колко километра и в кой модел?
  • #2
    3 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "довеждането на устройството до съвършенство" - Единственото нещо, което японците за увладели до съвършенство, е пестенето от безопасност, комфорт, пътно поведение, дизайн, боя, защита от корозия, ергономия и обезшумяване.
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Айде, па след това и за гумите може да помислите, някаква по-оптимална форма