По дефиниция концептуалният автомобил изследва пътищата, по които производителите на автомобили могат да поемат, докато работят върху своята следваща дизайнерска идентичност. Някои са създадени просто, за да привлекат обърнат внимание към съответната автомобилна компания, докато други показват какво ще се случи.
Често обаче ключови дизайнерски стилистики и драматични елементи се разводняват или изчезват при превръщането на концептуален автомобил в сериен модел. Британското издание Autocar посочва 10 такива примера.
10 концептуални модела, които загубиха... (ГАЛЕРИЯ):
Производствеин автомобил: Chevrolet Spark (2009 година)
Концепцията на Beat загуби своята популярност по пътя към производството. Представен като Chevrolet Spark през 2009 г., колата изглеждаше значително по-малко атлетична, а освен това получи допълнителни задни врати и определено по-евтин интериор. Купувачите обаче получиха възможност да си поръчат Spark в зелен металик.
Концепцията на Beat загуби своята популярност по пътя към производството. Представен като Chevrolet Spark през 2009 г., колата изглеждаше значително по-малко атлетична, а освен това получи допълнителни задни врати и определено по-евтин интериор. Купувачите обаче получиха възможност да си поръчат Spark в зелен металик.