По дефиниция концептуалният автомобил изследва пътищата, по които производителите на автомобили могат да поемат, докато работят върху своята следваща дизайнерска идентичност. Някои са създадени просто, за да привлекат обърнат внимание към съответната автомобилна компания, докато други показват какво ще се случи.
Често обаче ключови дизайнерски стилистики и драматични елементи се разводняват или изчезват при превръщането на концептуален автомобил в сериен модел. Британското издание Autocar посочва 10 такива примера.
10 концептуални модела, които загубиха... (ГАЛЕРИЯ):
Производствен автомобил: Citroën C3 (първо поколение, 2002 година)
Citroën запазва основния силует на концепцията C-3, но изтрива по-фините детайли и ги запълва по различен начин. Въпреки че не разполагаше с обратни врати или със задна врата от две части, първото поколение C3, представено през 2002 г., успя да се открои в сегмент, в който малко участници поставят някакъв акцент върху дизайна.
Citroën запазва основния силует на концепцията C-3, но изтрива по-фините детайли и ги запълва по различен начин. Въпреки че не разполагаше с обратни врати или със задна врата от две части, първото поколение C3, представено през 2002 г., успя да се открои в сегмент, в който малко участници поставят някакъв акцент върху дизайна.