По дефиниция концептуалният автомобил изследва пътищата, по които производителите на автомобили могат да поемат, докато работят върху своята следваща дизайнерска идентичност. Някои са създадени просто, за да привлекат обърнат внимание към съответната автомобилна компания, докато други показват какво ще се случи.
Често обаче ключови дизайнерски стилистики и драматични елементи се разводняват или изчезват при превръщането на концептуален автомобил в сериен модел. Британското издание Autocar посочва 10 такива примера.
10 концептуални модела, които загубиха... (ГАЛЕРИЯ):
Производствен автомобил: Renault Wind (2010 година)
Серийният Wind беше много по-евтин, отколкото концепцията би могла да бъде някога. Той се предлагаше с два избор на двигател – 1,2-литров турбо и атмосферен 1,6, но но колата беше най-известна със своя покрив, който можеше да се отваря или затваря с една ръка от седалката на водача. Отзивите бяха умерено положителни, но Renault се отказа от Wind само след 3 години производство.
Серийният Wind беше много по-евтин, отколкото концепцията би могла да бъде някога. Той се предлагаше с два избор на двигател – 1,2-литров турбо и атмосферен 1,6, но но колата беше най-известна със своя покрив, който можеше да се отваря или затваря с една ръка от седалката на водача. Отзивите бяха умерено положителни, но Renault се отказа от Wind само след 3 години производство.