Системата за разпознаване на лица, която се използва различни сфери по цял свят, намери неочаквано приложение в автомобилната индустрия. Дигиталният панел, съвместна разработка на компаниите Continental и Trinamix идентифицира водача и предпазва автомобила от кражба.
Технологията се основава на биометрично разпознаване на лицето на водача. Любопитното е, че новата функция може да се използва и за извършване на цифрови плащания. Това може да стане и през дисплея на автомобила. Например, „лицето“ може да плати паркинг, гориво или да направи покупка в приложението на даден магазин.
Интересното е, че системата разпознава човешка кожа, предотвратявайки например измамното използване на снимки или реалистични 3D-маски на законния собственик на автомобила. Освен това вградената камера се използва за надеждно наблюдение на вниманието на водача и предупреждение за умора от шофирането. Камерата е интегрирана в дисплея и е невидима за водача.
В същото време стана ясно, че кражбите на коли са увеличи драстично в последно време, като това се дължи на новите техники, използвани от престъпниците. През 2020 и 2021 г. беше отчетено огромно намаление на кражбите, като това се дължеше на пандемията от Covid-19. Като цяло броят на тези престъпления започна да пада още през 2016 г., но за 2020 е отчетен ръст с около 10%, твърди Auto Plus.
Цифрите се променят във възходяща посока, защото използвани от крадците техники са се променили драстично. Разбиването на ключалки и паленето с кабели все още се използват, но при при най-новите модели електронното хакване е по-ефективно и по-бързо, като някои крадци се нуждаят само от четиридесет секунди, за да постигнат целта си.
Според информацията, 70% от кражбите на коли в Европа станат с използването на електронни системи, вариращи от заглушаване на сигнала, който дистанционно блокира автоматичното затваряне на вратите, или обратното - усилвател на сигнала, който улавя радиовълни от ключа или картата на превозното средство и след това ги възпроизвежда до кутия, която крадецът използва, за да завладее колата.
Статистиката сочи, че във Франция, например, най-крадените коли са Toyota RAV4 и Lexus NX, като за тяхното отмъкване се използва хакерски комплект, който се разпространява между престъпниците. След двата японски модела се нарежда Audi A3, изпреварвайки Lexus UX и Renault Megane. Само 41% от откраднатите превозни средства са открити през 2022 г. Разликата между различните модели по този показател е огромна, като варира от 8 до 88%.