Първият кросоувър на Skoda – Yeti, дебютира през 2009 г. Освен в родната Чехия – в завода в Квасини, моделът се сглобяваше на още няколко места по света - в Китай, Индия, Казахстан, Украйна и Русия, което също допринесе за увеличаване на популярността му.
Технически Yeti споделя платформата A5 (PQ35) с кросоувъра Volkswagen Tiguan и редица други модели на концерна VW Group. Моделът се предклага с предно задвижване, както и във версии с задвижване на всички колела - със свързване на задната ос с съединител Haldex. Какви са неговите основни проблеми, както и силните му страни, разкриват експертите от изданието ZR.
Skoda Yeti на старо – какво да очакваме (ГАЛЕРИЯ):
За двигателя 1.8 от серията EA888 при екземпляри, по-стари от 2011 г., веригата и обтегачът също не се различават по издръжливост, причинявайки проблеми след 100 000 км. Те се изрразяват основно в повишен разход на масло, но след 2011 г. моторът беше модернизиран и повечето му слабости са отстранени.
След 100 000-140 хиляди км е възможно износване на алуминиевите втулки на балансиращите валове (това намалява налягането на маслото в системата за смазване). Ремонтът не трябва да отлагате ремонта - задръстен балансиращ вал чрез верижно задвижване може да блокира двигателя. Поради неизправности в EGR клапана, сместа въздух-гориво може да стане много бедна.