Първият кросоувър на Skoda – Yeti, дебютира през 2009 г. Освен в родната Чехия – в завода в Квасини, моделът се сглобяваше на още няколко места по света - в Китай, Индия, Казахстан, Украйна и Русия, което също допринесе за увеличаване на популярността му.
Технически Yeti споделя платформата A5 (PQ35) с кросоувъра Volkswagen Tiguan и редица други модели на концерна VW Group. Моделът се предклага с предно задвижване, както и във версии с задвижване на всички колела - със свързване на задната ос с съединител Haldex. Какви са неговите основни проблеми, както и силните му страни, разкриват експертите от изданието ZR.
Skoda Yeti на старо – какво да очакваме (ГАЛЕРИЯ):
Единственият 1.6 атмосферен двигател в гамата е оборудван с разпределено впръскване. Този двигател също беше белязан от повишен апетит за масло - буталата получиха няколко ревизии. Колкото по-нова е модификацията, толкова по-добре.
Желателно е да се почиства дюзите и дроселовата клапа на всеки 40-60 хиляди км. Трябва да се следите чистотата на филтъра в горивната помпа с ниско налягане. След 120 000-150 000 хиляди км може да се появят удари в механизма на клапаните поради износване на хидравличните повдигачи.