Първият кросоувър на Skoda – Yeti, дебютира през 2009 г. Освен в родната Чехия – в завода в Квасини, моделът се сглобяваше на още няколко места по света - в Китай, Индия, Казахстан, Украйна и Русия, което също допринесе за увеличаване на популярността му.
Технически Yeti споделя платформата A5 (PQ35) с кросоувъра Volkswagen Tiguan и редица други модели на концерна VW Group. Моделът се предклага с предно задвижване, както и във версии с задвижване на всички колела - със свързване на задната ос с съединител Haldex. Какви са неговите основни проблеми, както и силните му страни, разкриват експертите от изданието ZR.
Skoda Yeti на старо – какво да очакваме (ГАЛЕРИЯ):
Турбодизелът 2.0, оборудван със система за впръскване Common Rail, е доста надежден. При висококачествено гориво инжекторите изкарват поне 150 000 км, но след 100 000-120 хиляди км може да се наложи да се сменят уплътненията им. Инжекционната помпа може да издържи дори по-дълго.
При задръстванията в граски трафик двигателят може да загуби мощност заради спад в производителност на клапана на системата за рециркулация на EGR, който е запушен с отлагания. В случая цялостно почистване ще помогне. Дизеловият филтър за твърди частици обикновено се справя със замърсяването до 200 000 км.