Не е тайна, че Volkswagen се готви да пусне на пазара нов компактен електрически хечбек, който засега е известен като ID.2. Британското издание Autocar разкрива подробности за модела, като най-любопитната е, че базовата му версия ще получи името Golf.
Стартът на продажбите на електромобила е планиран за 2025 г., като вече е известна и неговата цена – 22 500 евро. Хечбекът с 5 места ще бъде първият Volkswagen, базиран на платформата MEB-Plus – актуализирана версия на широко използваната днес структура на електрически автомобили MEB, която включва нови LFP (литиево-железен фосфат) призматични батерийни клетки и скорост на зареждане до 200 кВт.
Първоначално се считаше, че името Golf ще бъде дадено на обновената версия на VW ID.3. Според ръководството на компанията от Волфсбург обаче истинската стойност на легендарното название се крие в автомобил с по-малки размери, какъвто ще е бъдещият ID.2. Разработката на хечбека е поверена на новия главен дизайнер на марката Андреас Миндт, след като предшественикът му Йозеф Кабан явно не се е справил.
Според информациите Кабан е предложил на главния изпълнителен директор на Volkswagen – Томас Шефер, бъдещият ID.2 в стил на кросоувър (на снимката). Това не е било прието от шефа на компанията и Кабан е преместен на нова позиция – технически арт-директор. И сега наследникът му ще трябва да превърне модела в хечбек.
Идеята на ръководството на Volkswagen е същият автомобил да се предлага и под марката Seat. Той ще носи името Urban Rebel, като заедно с бъдещия ID.2 ще се произвежда във фабриката край Барселона.
Любопитното е, че като размери новият електромобил на VW ще се намира по средата между сегашните Polo и Golf, като дължината му ще е 4250 мм. Със сравнително къс преден капак и плосък под, той ще предлага вътрешно пространство на моделите, които обикновено са разположени един сегмент по-високо.
Първоначално VW ID. 2 ще се предлага само с един двигател и задвижване на предните колела. Платформата MEB-Plus обаче може да поддържа два електромотора и задвижване на четирите колела, така че е напълно вероятно да се появи и такава версия. Теглото на колата ще бъде сравнително леко за електромобил – около 1600 кг.
Известно е и друго – във VW ще се откажат от използването на името GTX, което се дава на спортните версии на електрическите модели на марката. Вместо него ще се използва легендарното GTI, като то ще се използва именно при ID.2.
Представянето на Cupra на Urban Rebel през 2022 г. дава солидни указания за подхода, който Volkswagen ще предприеме с електрическия Golf GTI. Снабдена с предно монтиран електрически мотор, най-мощната версия на новия базов модел Cupra развива 223 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди. Вероятно това задвижване ще се използва и от модела на Volkswagen. За сравнение, днешният бензинов Golf GTI е оборудван с 2,0-литров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с 245 к.с. и вдига 100 км/ч от 6,2 секунди.