fallback

Европарламентът одобри забраната на ДВГ от 2035 година

Остана само една формална стъпка до окончателното приемане на решението

Европейският парламент одобри предложението за забрана на продажбата на бензинови и дизелови двигатели от 2035 г. Всъщност, това беше само формалност, защото решението вече беше взето по-рано, но сега то получава окончателна зелена светлина. Сега остава само то да бъде одобрено от Съвета към ЕС и да бъде публикувано в Официален вестник, с което ще влезе в сила.

Според текста всички нови автомобили и микробуси, продавани в ЕС 2035 г., ще трябва да бъдат с нулеви емисии. Между тях има и два междинни етапа - до 2025 г. и 2030 г., които изискват автомобилите и микробусите да намалят емисиите на CO2 с 15% (през 2025 г.) и съответно с 55% и 50% (през 2030 г.). 2025 г. ще бъде и годината, в която Европейската комисия ще трябва да завърши оценка на емисиите от превозните средства през целия им жизнен цикъл. В крайна сметка той може да предложи алтернативи на ново одобрените правила. На практика това отворя вратата за е-горива и биогорива.

Предвижда се и пълна дерогация за тези, които произвеждат по-малко от 1000 автомобила годишно, като те няма да бъдат задължени да се сбогуват с термичните двигатели, както и частична дерогация за тези, които произвеждат от 1000 до 10 000 автомобила годишно (или от 1000 до 22 000 микробуса). Във втория случай се прилага забраната до 2035 г., но другите два етапа не са валидни.

„Законодателството насърчава производството на превозни средства с ниски и нулеви емисии - коментира докладчикът Ян Хуитема. - В допълнение, той съдържа амбициозна ревизия на целите за 2030 г. и целта за нулеви емисии за 2035 г., което е от решаващо значение за постигане на климатична неутралност до 2050 г. Тези цели ще осигурят яснота за автомобилната индустрия и ще стимулират иновациите и инвестициите от страна на производителите“.

Според Франс Тимерманс, заместник-председател на Европейската комисия, „разходите за поддръжка на електрически автомобили вече са по-ниски от тези на автомобили с двигатели с вътрешно горене и след няколко години закупуването на електрически превозно средство ще бъде по-евтино от колите с двигатели с вътрешно горене".

„Трябва да обучим и актуализираме работната си сила, за да имаме устойчиви професии в автомобилната индустрия на бъдещето, които няма да наемат по-малко хора, а ще търсят работници с други умения. Настоявам за това, защото такава е индустриалната революция, независимо дали ни харесва или не“, коментира Тимерманс.

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето тук е разковничето. Вече се случва независимо дали ни харесва: "за да имаме устойчиви професии в автомобилната индустрия на бъдещето, които няма да наемат по-малко хора, а ще търсят работници с други умения. Настоявам за това, защото такава е индустриалната революция, независимо дали ни харесва или не. Тоест или автомобилната индустрия се променя макар и под политически натиск, или напълно изчезва от европа и внасяме от Китай. Защо смятате, че второто е по-добро и няма нужда от промяна?
  • #27
    Емисия от 20сето лев ( преди 1 година )
    Брюкселските зелки се нуждаят от ваксинация
  • #26
    Ха ха му ( преди 1 година )
    Да не говорим, че в Германия много по-отдавна са взели мерки за изчистване на по-големия замърсител - енергетиката. Там вече има години, когато над 50% от електрическата енергия е произведена от възобновяеми източници.
  • #25
    До 22 ( преди 1 година )
    "Замърсяването от колите е 14%,а му се обръща внимание все едно е 100!"Защо се опитваш да налагаш незнанието ти по темата като всеобщо мнение или още по-лошо - като факт? Какво очакваш да прочетеш в автомобилен раздел? Статия за фотоволтаици? За вятърни генератори? За геотермална енергия? За правотокови далекопроводи, които пренасят електрическа енергия на хиляди километри с минимални загуби? Че тук дори няма статия за, огромни батерии за съхранение на мрежова енергия от стари електромобили.
  • #24
    До 23 ( преди 1 година )
    Съгласен съм с написаното. Трябва да се вземат мерки за околната среда. Ти лично ако не желаеш да си слагаш по принцеси и да караш електромобил, какви мерки смяташ да вземеш по този въпрос? Ще спреш да ядеш месо?
  • #23
    Муахаха ( преди 1 година )
    И да продължа - ако спешно не се вземат зитински мерки за опазване на природата и не се обърне внимание на останалите 86%, няма да е изненада 2035г да трябва да се горят страшно много въглища и мазут за да си карате еко елктричките(не че и тогава ще можете да си ги позволите)Целия панаир с колите е тоново за пари!Някои от електрозомбитата тук вече си признахе,че екология не ги интересува,мечтаят за еФтину зареждане от контакта!От този панаир ефект върху природата и въздуха няма да има!
  • #22
    Муахаха ( преди 1 година )
    До 21 - цялото вярване на електро сектата се базира на мечтата че източниците на ВЕИ са константа, че даже ще се увеличават,което няма грам връзка с действителността!!!Климатичните промени вече засягат производството на ток от вятър в Европа.Държавите като Испания, Портогалия, Италия, Гърция, България, имат все по-дълги облъчни периоди през лятото с бури!Все повече язовири имат недостиг на вода и реки изчезват в цял свят!Замърсяването от колите е 14%,а му се обръща внимание все едно е 100!
  • #21
    До 19 ( преди 1 година )
    За тока далеч не е нужно да се замърсява като и сега 60% от тока в ЕС е ВЕИ и АЕЦ а тенденцията е до 2030г почти целия да е от ВЕИ и АЕЦ докато някои пишат сякаш повечето ток идва от въглища
  • #20
    СМОГ ( преди 1 година )
    В пушек и пpъдни отиваха петpолните коли...за претопяване
  • #19
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    "Тинтири-минтири ( преди 3 часа )То е като да дефекираш на масата и да си тръгнеш - фекалиите си остават и след тебе!" Ти кога ли си разбирал от добри асоциации? Нали точно това искат да ти забранят? Да си сереш *** където ти се доиска. При електромобилите не ходиш до тоалетната там където ядеш и не си колиш прасето пред блока. Прасето се коли в кланица, батериите се произвеждат на точно определени места, а до тоалетна и ток се прави също на определени места, а не навсякъде по улиците.
fallback
Последни