fallback

Европарламентът одобри забраната на ДВГ от 2035 година

Остана само една формална стъпка до окончателното приемане на решението

Европейският парламент одобри предложението за забрана на продажбата на бензинови и дизелови двигатели от 2035 г. Всъщност, това беше само формалност, защото решението вече беше взето по-рано, но сега то получава окончателна зелена светлина. Сега остава само то да бъде одобрено от Съвета към ЕС и да бъде публикувано в Официален вестник, с което ще влезе в сила.

Според текста всички нови автомобили и микробуси, продавани в ЕС 2035 г., ще трябва да бъдат с нулеви емисии. Между тях има и два междинни етапа - до 2025 г. и 2030 г., които изискват автомобилите и микробусите да намалят емисиите на CO2 с 15% (през 2025 г.) и съответно с 55% и 50% (през 2030 г.). 2025 г. ще бъде и годината, в която Европейската комисия ще трябва да завърши оценка на емисиите от превозните средства през целия им жизнен цикъл. В крайна сметка той може да предложи алтернативи на ново одобрените правила. На практика това отворя вратата за е-горива и биогорива.

Предвижда се и пълна дерогация за тези, които произвеждат по-малко от 1000 автомобила годишно, като те няма да бъдат задължени да се сбогуват с термичните двигатели, както и частична дерогация за тези, които произвеждат от 1000 до 10 000 автомобила годишно (или от 1000 до 22 000 микробуса). Във втория случай се прилага забраната до 2035 г., но другите два етапа не са валидни.

„Законодателството насърчава производството на превозни средства с ниски и нулеви емисии - коментира докладчикът Ян Хуитема. - В допълнение, той съдържа амбициозна ревизия на целите за 2030 г. и целта за нулеви емисии за 2035 г., което е от решаващо значение за постигане на климатична неутралност до 2050 г. Тези цели ще осигурят яснота за автомобилната индустрия и ще стимулират иновациите и инвестициите от страна на производителите“.

Според Франс Тимерманс, заместник-председател на Европейската комисия, „разходите за поддръжка на електрически автомобили вече са по-ниски от тези на автомобили с двигатели с вътрешно горене и след няколко години закупуването на електрически превозно средство ще бъде по-евтино от колите с двигатели с вътрешно горене".

„Трябва да обучим и актуализираме работната си сила, за да имаме устойчиви професии в автомобилната индустрия на бъдещето, които няма да наемат по-малко хора, а ще търсят работници с други умения. Настоявам за това, защото такава е индустриалната революция, независимо дали ни харесва или не“, коментира Тимерманс.

fallback
  • #18
    Гост ( преди 1 година )
    Заключи се ти с Гретка в гаража,само гледай да не пламне Теслата.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    2050 година все още тук ще преобладават ДВГ-та, тъкмо тези от 2035 ще са нов внос по на 15 години.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    До тогава този съюз няма да го има, а резултата от мерките ще е отрицателен, защото предстои бум на СУВ-ове.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    ЕС вече усилено копе дъното по глупости. От люлка на цивилзацията, се превъща все повче в котило на глупостта. Уж пазарна икономика, ама пазара като не иска нещо се пише закон да се наложи.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Навремето когато ви обяснявах че ще забранят автомобилите с ДВГ ми се смеехте. Сега ще трябва да си записвате какво ви говоря! След забраната за ДВГ идва забраната и за електрическите коли! В Един хубав ден ще ви го сервират като гръм от ясно небе. Ще кажат няма ресурси. Ще ви извадят една камара научни изследвания който доказват вредата от електрическите коли и ще кажат по добре е да вървите пеша. По това време вече ще се храните предимно с червеи и насекоми и ще сте си сменили пола.
  • #13
    До 12 ( преди 1 година )
    Аз не ти ги давам за пример а казвам, че тези които твърдят, че едва ли не европейците които искат забрана са дяволи често хвалят китайците които също вървят натам вместо да ги обиждат както обилно плюят европейците и то е ясно защо далеч не е само защото живеят в ЕС..
  • #12
    До 7 ( преди 1 година )
    Китайски "бум" на електрички са основно миниколи с малък пробег закувувани от хорица които цял живот даже не са излизали от квартала в който живеят и работят! Китай само си помпа статистиката! Заможните китайци продължават да си купуват коли с ДВГ с много кубуци и им дреме за законите които бълнуваш!Бива малко да се разходиш до Китай и тогава да плямпаш глупости!
  • #11
    До 9 ( преди 1 година )
    Тогава ще са възможни само хибриди но спирането си е точно доброволно като вече всеки от основните може да прави и зареждаеми хибриди ако иска до края но явно са сметнали за ненужно освен Тойота. Не си мисли, че ако забраната не беше в интерес на ЕС като цяло щеше да се случи без одобрението на някоя измежду Германия, Франция, Италия, Испания или Полша и Чехия без поне да има временни изключения..
  • #10
    До 7 ( преди 1 година )
    Щото живея в ЕС бе шматарок! Ако исках китайски закони, щях да живея в Китай! Ти що първо не идеш да живееш там, после да ми ги даваш за пример?!
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега е момента да се инвестира в дизелови двигатели. След 10 години ще са много ценни и търсени.
fallback
Последни